Hvordan kan jeg vite om mine helseplager skyldes miljøgifter?

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
energileila
Ny bruker
Ny bruker

Hvordan kan jeg vite om mine helseplager skyldes miljøgifter?

Post by energileila » Thu Oct 01, 2015 23:14

Hei gode mennesker,

jeg vil dele dette innlegget jeg har skrevet med dere her inne: "Hvordan kan jeg vite om mine helseplager skyldes miljøgifter?" http://www.energimedisin.no/hvordan-kan ... ljogifter/

Jeg var selv alvorlig syk i mange år, og symptomene mine var slik jeg opplevde det, helt likt som de jeg kjenner som har ME. Saken er at jeg hadde så flaks, og havnet hos et geni av en lege som mente at han visste årsaken til mine helseplager: nemlig forgiftning. Hele min sykdomshistorie og hvordan han hjalp meg med å bli helt frisk kan du lese her : ""Jeg kunne vært en av de mange i NAV-kø" http://www.energimedisin.no/jeg-kunne-v ... -nav-ko-2/

En dag mens jeg var underveis i behandlingen gikk jeg på ME-forum på nett, og ble helt sjokkert av det jeg leste. Over alle de som led og hadde det så vanskelig, og over at symptomene var helt like mine.

Det er ikke sikkert dette gjelder absolutt alle, men jeg synes det er min plikt å dele det øverste innlegget her, slik at dere kan lese og se om dette kan passe på dere her inne. I så tilfelle er det hjelp å få - det går an å bli helt fullstendig frisk. Jeg ble det.

Uansett årsak så ønsker jeg at dere alle her inne blir fullstendig friske <3

PS: Jeg selger eller reklamerer ikke for noenting, deler kun informasjon ;-)

HeltUtmattet
Stamgjest
Stamgjest

Re: Hvordan kan jeg vite om mine helseplager skyldes miljøgifter?

Post by HeltUtmattet » Wed Oct 07, 2015 00:51

Gratulerer! :sol:

Tilstander som utarter seg som ME er nok mange, og det du nevner her er nok en av disse. Likevel skal man være litt forsiktig med å sette akkurat sine helseplager som et felles problem for alle med diagnosen ME/CFS. Noe jeg fikk litt inntrykk av da jeg leste denne pluss dine linker. Men likevel gjør det meg veldig godt å høre når noen klarer å finne svaret på nettopp sine problemer. Jeg ønsker deg virkelig lykke til videre på din veg! Stikk innom en gang i blant for å gi oss status på fortsettelsen. :)

energileila
Ny bruker
Ny bruker

Re: Hvordan kan jeg vite om mine helseplager skyldes miljøgifter?

Post by energileila » Sun Oct 11, 2015 12:26

HeltUtmattet wrote:Gratulerer! :sol:

Tilstander som utarter seg som ME er nok mange, og det du nevner her er nok en av disse. Likevel skal man være litt forsiktig med å sette akkurat sine helseplager som et felles problem for alle med diagnosen ME/CFS. Noe jeg fikk litt inntrykk av da jeg leste denne pluss dine linker. Men likevel gjør det meg veldig godt å høre når noen klarer å finne svaret på nettopp sine problemer. Jeg ønsker deg virkelig lykke til videre på din veg! Stikk innom en gang i blant for å gi oss status på fortsettelsen. :)
Hei HU, takk for det :-)

Klok kommentar, og du har nok rett - det er nok et mangfoldig bilde som befinner seg under denne felles betegnelsen.

Det er nok lett å bli farget av sine egne erfaringer, i alle fall er det nok slik for meg. Spesielt siden jeg så at det legen min sa faktsisk stemte og hjalp meg, mens jeg samtidig så at det var så underkommunisert overalt.
Strengt tatt synes jeg fortsatt det er det. For selv om kun 5% - for å ta et tenkt tall som eksempel - av de som har ME kan ha fått det som følge av miljøgifter, så er det fortsatt ikke akkurat veldig tilgjengelig informasjon om denne sammenhengen eller hvordan man faktisk kan gjøre noe med det, verken når man leser om ME og diffuse helseplager, eller i den informasjonen man får i møte med leger eller helsevesen slik jeg hører om det fra mange syke.

Mitt bidrag i så måte er å dele den informasjonen jeg har, på bloggen min. Det siste jeg har delt er hvordan man faktisk kan avgifte (detoxe) kroppen om man tror (eller vet) at ens helseplager henger sammen med miljøgifter: http://www.energimedisin.no/slik-avgift ... oppen-din/

Så er det kanskje færre med ME som har miljøgifter som årsak enn jeg tror (?). Men for de det skulle være aktuelt for, så håper jeg mine innlegg kan være en hjelp i veien til å bli frisk.

Jeg ønsker deg god helse og kropp i topp form, i et enda raskere tempo enn det jeg fikk det :-) Lykke til ! :)

Post Reply