Utredning for ME!

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
anne.m.henriksen
Ny bruker
Ny bruker

Utredning for ME!

Post by anne.m.henriksen » Mon Jan 15, 2018 15:06

Hei! Jeg har drevet å utredet meg for ME i 5 år nå og er nå 20 år, og kommer ingen vei[emoji25] jeg er lyssky, null energi, klarer nesten ikke være med på noe lenger, får noe lignende et anfall der jeg mister følelsen i kroppen og bare må sove/slappe av i sengen, våkner aldri utvilt uansett hvor lenge jeg sover, ømfintlig mot mye brøk og lukter og ganske mye mer. Nevrologen nekter å ta meg i mot fordi dem mener jeg ikke er dårlig nok og spesialister tar meg ikke i mot fordi de mener at kommunen min skal gjøre det [emoji25] hva tror dere ? Og tips til hva jeg kan gjøre for å få hjelp? Hvis det er noe mer folk lurer på bare spør :) mister motivasjonen av og ikke få hjelp [emoji58]

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Simira
Moderator

Re: Utredning for ME!

Post by Simira » Mon Jan 15, 2018 16:44

Om du har henvisning fra legen så kan de vel ikke nekte å ta i mot deg til utredning? Har du prøvd å kontakte sykehusene som har ME-avdelinger?
Hvilke utredninger har du vært gjennom?

anne.m.henriksen
Ny bruker
Ny bruker

Re: RE: Re: Utredning for ME!

Post by anne.m.henriksen » Mon Jan 15, 2018 17:08

Simira wrote:Om du har henvisning fra legen så kan de vel ikke nekte å ta i mot deg til utredning? Har du prøvd å kontakte sykehusene som har ME-avdelinger?
Legen har henvist meg til nevrolog 5/6 ganger og fått avvist hver gang med grunlag at de mener jeg ikke er dårlig nok.. Har også prøvd å ta kontakt med ME senteret i Oslo 3 ganger uten hell også. Har utredet alle de hodepinene jeg har hatt, migrene, vitaminmangel, mr av hode, med anfall utredet med sykehusinnleggelse uten noe logisk grunn, masse avføringsprøver, blodprøver, er også mye til legen pga immunforsvar på 0. Og snakker mye med lege om det. Masse løpetester fordi legen har ment at jeg har måtte. Kommet ikke på mer akk nå

anne.m.henriksen
Ny bruker
Ny bruker

Re: RE: Re: Utredning for ME!

Post by anne.m.henriksen » Mon Jan 15, 2018 17:08

Simira wrote:Om du har henvisning fra legen så kan de vel ikke nekte å ta i mot deg til utredning? Har du prøvd å kontakte sykehusene som har ME-avdelinger?
Legen har henvist meg til nevrolog 5/6 ganger og fått avvist hver gang med grunlag at de mener jeg ikke er dårlig nok.. Har også prøvd å ta kontakt med ME senteret i Oslo 3 ganger uten hell også. Har utredet alle de hodepinene jeg har hatt, migrene, vitaminmangel, mr av hode, med anfall utredet med sykehusinnleggelse uten noe logisk grunn, masse avføringsprøver, blodprøver, er også mye til legen pga immunforsvar på 0. Og snakker mye med lege om det. Masse løpetester fordi legen har ment at jeg har måtte. Kommet ikke på mer akk nå

hufsamor
Groddfast
Groddfast

Post by hufsamor » Tue Jan 16, 2018 15:29

Første gang jeg fikk me diagnose fikk jeg utredet privat, hos kavli i Oslo.
Nav i mitt område godtok det, men jeg vet at ikke alle navkontor godtar ham

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann » Wed Jan 17, 2018 11:32

Har du lest søknaden legen skrev? Er den tydelig? Er den godt begrunnet? Jeg tok alltid kopi av epikrisen.

GoldenLioness
Husvarm
Husvarm

Post by GoldenLioness » Fri Feb 09, 2018 09:59

Jeg ble henvist av fastlegen min. Har akkurat fått ME diagnose av Aasen, men skal også utredes på Aker. Du bør få fastlegen til å henvise asap for det er 1 års ventetid.
Be patient.

Sometimes you have to go through the worst to get to the best

Post Reply