Har du ME?

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Asta
Ny bruker
Ny bruker

Re: Har du ME?

Post by Asta » Mon Jun 29, 2015 15:43

Hei.

Kan jeg ha slitt med me helt siden jeg hadde kyssesyken som 15 åring for 25 år siden?

Var frisk som en fisk frem til kyssesyken, men ble dessverre aldri helt den samme siden. Stadige tilbakefall med mellom 20-27 av symptomene på me sympomlisten.

Bygger meg sakte opp for så før eller siden å krasje igjen, sånn har jeg holdt på så lenge jeg kan huske.

Jeg har stort sett en sunn livsstil og klarer å trene regelmessig i de gode periodene, men har stort sett ikke klart så veldig mye mer enn jobb og trening. Reising og sosiale aktiviteter har jeg hatt lite overskudd til i gode perioder og null overskudd til i dårlige perioder. Har hele tiden måttet leve livet på lavbudsjett for å ikke bli dårlig.

Det jeg lurer på er om det er mulig å kunne fungere bortimot tilsynelatende normalt i perioder med me?

Noen som vet?

Hilsen frustrert

Simira
Moderator

Post by Simira » Mon Jun 29, 2015 18:02

Asta wrote:Hei.

Kan jeg ha slitt med me helt siden jeg hadde kyssesyken som 15 åring for 25 år siden?

Var frisk som en fisk frem til kyssesyken, men ble dessverre aldri helt den samme siden. Stadige tilbakefall med mellom 20-27 av symptomene på me sympomlisten.

Bygger meg sakte opp for så før eller siden å krasje igjen, sånn har jeg holdt på så lenge jeg kan huske.

Jeg har stort sett en sunn livsstil og klarer å trene regelmessig i de gode periodene, men har stort sett ikke klart så veldig mye mer enn jobb og trening. Reising og sosiale aktiviteter har jeg hatt lite overskudd til i gode perioder og null overskudd til i dårlige perioder. Har hele tiden måttet leve livet på lavbudsjett for å ikke bli dårlig.

Det jeg lurer på er om det er mulig å kunne fungere bortimot tilsynelatende normalt i perioder med me?

Noen som vet?

Hilsen frustrert
Les de to første innleggene i tråden og ta kontakt med fastlegen din. Detkan være ME, og det kan være mye annet, det må utredes.

Asta
Ny bruker
Ny bruker

Post by Asta » Mon Jun 29, 2015 18:34

Takk for svar :)

Post Reply