reverse t3

Stedet for å dele og drøfte interessante teorier omkring ME-gåten.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
laban
Husvarm
Husvarm

reverse t3

Post by laban » Tue May 25, 2010 15:33

Hei er det noen her som har blitt testet for r-t3 ,eventuelt hvordan var verdiene ?

Jeg fikk svar på mine verdier i dag og de var unormale og jeg står nå på liothyronin. legen min har testet to andre pasienter med me også de hadde unormale verdier...

for de som er innt i å lese litt om rt3 http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_triiodothyronine

Cossie77
Husvarm
Husvarm

Post by Cossie77 » Mon Sep 06, 2010 00:12

Fikk resultatet for noen dager siden. Ble tatt sammen med en haug av andre prøver rundt thyroid funksjon og binyrer. Min var høy, 0.55. Din verdi da? Lege mente selvfølgelig at dette var normalt. Latterlig. Dette resultatet bekrefter mine mistanker om lavt stoffskifte i form av thyroid hormon blokkering grunnet høy produksjon av rT3. Er visst noe om at reseptorene blokkeres ved omdannelse av T3 hormon, slik at kroppen ikke nyttiggjør seg dosen av T3 i kroppen. Dvs at man er hypotyreot selv om man har normal T3 i kroppen. Har dette noe med slitne binyrer å gjøre tro?

Syns dette var meget interessant. Trenger medisinering i form av T3, og IKKE T4 for å kurere dette. Går ikke på T4 i form av levaxin i dag grunnet hormonprøver i grenseland, og har lenge hatt msitanke om at dette er feil for meg. Dette resultatet bekrefter dette. Jeg trenger T3, og kun T3 hormon tilskudd. Men hvem skal gi meg dette tro?????

Post Reply