Nettopp fått vite at jeg har ME-kronisk utmattelse syndrom

Stedet for å dele og drøfte interessante teorier omkring ME-gåten.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Undrende 72
Er av og til innom
Er av og til innom

Nettopp fått vite at jeg har ME-kronisk utmattelse syndrom

Post by Undrende 72 » Wed Mar 14, 2012 15:48

Er ny i dette her,har fått vite at ej he ME kronisk utmattelse syndrom ,da ej de siste 1,5 åra er halvert helt redusert,frå og vere veldig aktiv og med masse energi .har ej blitt husbunden nesten ,det er tider ej ikke orker tanken på forlate huset,sliten og helt tom for energi,og vil bare ligge .
Har store ryggproblemer,har nedsatt følese i venstre foten noe som gjer at ej halter når ej går.plaget med nakke og skulder.nakken e stiv og vonde hele tiden ,blir sliten av og holde den oppe,må ha støtte til nakken da ej sitter,dette sier kiropraktoren kommer av ME ???
De sier at søvnproblemmer er en del av ME i tider kan ej sove hele tiden,andre tider sliter ej,er stup trøtt men klarer ikke og sovne og våkner flere ganger om natta,står ikke opp,bare ligger så sovner ej til slutt.
noen som har dette problemet?

Hilsen meg Som vil lære og forstå mere :):)
Undrende 72

Gjest

Re: Nettop fått vite at ej har ME kronisk utmattelse syndrom

Post by Gjest » Wed Mar 14, 2012 17:36

Er bare innom en liten tur,- men orker ikke å skrive så mye akkurat nå. Ønsker deg derfor bare velkommen! :-) - og ja søvnproblemer er vel ganske vanlig. Du kan bruke søkefeltet ovenfor også..

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann » Wed Mar 14, 2012 20:09

Velkommen til forumet!

Det er flere tråder som omhandler søvnproblemer. Bruk søkefunksjonen eller så kan du prøve denne ferske tråden her: viewtopic.php?f=60&t=13286

Det er store forskjeller blant oss M.E. syke angående søvnproblemer. Noen får knapt sove, andre sover 23 timer i døgnet. ( Nesten.. )

Det kan være forskjellige ting som virker inn, blant annet hvor man befinner seg i sykdomsfasen, stress, lite hvile osv. Men det er tydeligvis ikke noen fasit.

Undrende 72
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Undrende 72 » Wed Mar 14, 2012 20:30

Hei
Ja det er vertfall mye og sette seg inn i og forstå,om det er mulig i det hele tatt,selv synes ej det er rart at det går ann og verte så sliten at en ikke orker noe,men det er rett og slett slik det er :)
Greit at det er slike forum da ::):)
Undrende 72

Spillemann
Fast plass
Fast plass

Post by Spillemann » Wed Mar 14, 2012 20:37

Velkommen!

Håper du får det fint her i forumet. For meg har det vært kjempefint å møte mennesker som vet hva dette dreier seg om.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i symptomene du beskriver, dette er en møkkasykdom!

Undrende 72
Er av og til innom
Er av og til innom

Re: Nettopp fått vite at jeg har ME-kronisk utmattelse syndr

Post by Undrende 72 » Mon Mar 19, 2012 10:50

Men kan det virkelig vere mulig og slite slik med søvnen.? Er jo så sliten og ikke snakk om at ej fe sove mere enn 4 timer for natta;( Er ikkje så glad i sovetabletter heller,så ej ungår å ta dem.(bruker B Stress frå helsekost)Synes det verte masse tabletter tar Ibux 600 mg og pinex 1000 mg mot betennelse og nakken,3 ganger i døgnet.,Men det hjelper ikke på ryggsmerter ,noen som har gode råd ???
Undrende 72

Kaktus
Groddfast
Groddfast

Post by Kaktus » Mon Mar 19, 2012 11:46

Hei!
Søvnproblemer er svært vanlig ved M.E. Noen sover mye, noen sover nesten ikke. Selv sliter jeg med å sovne, og innimellom våkner jeg opp ofte om natten også. Selv om man er så sliten, trøtt og utmattet at man knapt klarer å stå på beina, er søvnvanskene der. Jeg liker heller ikke å bruke sovetabletter, syns ikke det funker engang, men bruker Melatonin 3mg. Dette får du hos legen på registreringsfritak.

Håper det ordner seg med både søvn og mindre smerter for deg! :)
"Alle disse dagene som kom og gikk - lite visste jeg at de var selve livet"...
"You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have"...

Undrende 72
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Undrende 72 » Mon Mar 19, 2012 16:20

Tusen takk for tipset:) skal høre med legen om Melatonin:):)
Undrende 72

Post Reply