Slik blir vi lurt av borreliabakterien.

Stedet for å dele og drøfte interessante teorier omkring ME-gåten.

Moderators: Lennie, Tina

Danser
Husvarm
Husvarm

Re: Slik blir vi lurt av borreliabakterien.

Post by Danser » Sat Feb 04, 2012 23:05

Datteren går fortsatt på AB. Formen svinger. En uke på skolen og neste i senga/sofa. Føler nesten vi begynte på nytt etter tilbakefallet.

Denne gangen skal hun gå på medisiner til vi er 110% sikre på at dritten er borte fra blod og vev!

I november var det ett år siden hun startet medisineringen. Vi ser klart at AB virker inn på mange prosesser i kroppen og vi har tro på at hun kommer i mål i løpet av våren. Men det er en tøff kamp!

Vurderer Augsburg hvis hun ikke er bra innen sommeren. Hun tåler heldigvis AB godt og hormonsystemet er i rute igjen. Det kognitive er også bra, og det er en velsignelse.

Utrolig påkjenning å se at hun visnet hen og at hjernen ikke ville virke. men Hun har en del utmattelse enda, men hodepinen er atter borte. Hun er livredd for at formen skal gå tilbake til der hun var før hun startet behandlingen!

Et sånt tilbakefall tror jeg ikke hun vil takle etter at hun fikk smaken på å være frisk i sommermånedene. Nå er det 3,5 år siden hun ble syk og jeg kjenner at kreftene tappes. Kan ikke forestille meg hvordan det må være for henne. Uff!

Håper dere andre er på rett vei!
what to do??

Gjest

Post by Gjest » Sun Feb 05, 2012 09:45

Hei dere som har litt erfaring med dette! Jeg vurderer nå å teste meg for borrelia på dette senteret i Oslo. Men må innrømme at jeg fortsatt er litt skeptisk. Leste om en som ble satt på AB med èn eneste gang - bare etter samtalen. Altså, uten å vite om prøvene var positive. Slikt gjør meg litt skeptisk. Hva om de gir positive svar på prøvene for å kunne tjene litt ekstra penger? Hva vil dere si til en skeptiker som meg :) Er senteret og det de driver med seriøst nok? Er det virkelig tilfelle at så mange går rundt med kronisk borrelia.....?

hexs
Ny bruker
Ny bruker

Post by hexs » Fri Feb 10, 2012 14:38

hei
Første gang jeg skriver her. Veldig intresang info det jeg lurrer på er ; er det slik med søsteren bartonella også. ??
For jeg har påvist antistoffer og aktiv infeksjon av Bartonella`en. Å jeg har det også slik at jeg blir frisker i syden. Holder meg frisker noen uker etter på og så går det rake veien nedover.
Jeg er pasient av Dr Meir Leir og er nå på en 60 dagers hefting antibiotika kur Azithromycine og Doksycyklin.

Leter etter all info jeg kan få om behandlig og bivirkninger osv.

Gjest

Post by Gjest » Fri Feb 10, 2012 15:10

Hva i alle dager er Bartonella?? :-) Har aldri hørt om deg jeg.

tomers
Moderator

Post by tomers » Fri Feb 10, 2012 16:11

Bartonella er en bakterie som forårsaker den såkalte "katteklorefeber".
Katteklorefeber går som regel over av seg selv og er ikke smittsom fra menneske til menneske. Imidlertid er det ofte personer med dårlig immunforsvar som får alvorligere infeksjoner med Bartonella, feks personer som bruker cellegift eller kortison, eventuelt personer med HIV.
«Når du står i dritt til halsen, kan du ikke henge med hodet»

Rebekka
Husvarm
Husvarm

Post by Rebekka » Sun Feb 12, 2012 01:44

Jeg kan med sikkerhet si at NBS i Oslo ikke setter folk på antibiotika , uten å være sikre på at en er syk....
Vet andre som også har vært inne på denne tanken at dem skulle ha satt folk på medisin for å tjene penger, og det er helt absurd.

Dette er seriøse folk som vil hjelpe en gruppe pasienter som helt går for lut og kaldt vann i det offentlige helsevesen, og disse legene vet godt hvilken forferdelig sykdom kronisk langvarig borreliose er!!! Så denne mistanken var nå en smule stygg, synes jeg!
Hvis denne personen er satt på antibiotika før prøvesvaret er kommet, skal du være sikker på at symptomebildet har vært så klart, at det helt sikkert var det riktige å gjøre.

Og skulle det vise seg at prøvene ikke viste noe og at cd 57 var fin, ville det uansett ikke være farlig med en enkelt kur antibiotika fordi denne personen hadde ekstreme symptomer.
For disse folka vet veldig godt for en forferdelig sykdom dette er , og hvilke plager som kommer i kjølevannet av den. Denne bakterien kan jo skade vitale organer i kroppen vår, hvis en ikke får behandling i tide.

Selv har jeg skade oppe i ryggvirvlenen, som jeg antageligvis ikke blir kvitt, den dagen jeg kan erklære meg frisk fra denne sykdommen. Akkurat nu går det heldigvis bedre, men har mistanke at jeg også har noen co-infeksjoner. De som er vanlig er bl.a. bartonella, babesia og Chlamydia pneumoniae.

Disse kan komme i kjølevannet av ubehandlet, langvarig borreliose. Og får man disse vil en ofte måtte gå på en mye lengre behandling før sykdommen er bekjempet. Husk på at har en gått lenge, vil disse bakteriene få sette seg i muskler og ledd, der hvor vanlig antibiotika i tabelettform ikke kommer til , og ofte må en også ha IV behandling for å bli helt frisk.
Det er også viktig å gå på medisin så lenge at en har en periode på medisin der man faktisk føler seg helt frisk. Mange har sluttet for tidlig og har fått tilbakefall. Jeg er en av dem! Men nå vil jeg holde ut, selv om jeg er så lei medisiner at jeg vil spy!!!

Jeg kjenner jo at de virker på vitaliteten. Varme er bra ! Den "lammer" bakterien og får den til å gå i dvale....tror det er det som skjer ofte når det er varme perioder og sommer.
Alle kvikner til om sommeren, det er helt vanlig det! Så ikke vær skeptisk. Men ta imot den behandlingen som i dag er den mest effektive som finnes i Norge i dag. Selv om det koster litt.
Og når dere ikke i mål her hjemme, så ta dere en tur til Tyskland.
Det har jeg selv tenkt litt på!

Gjest

Post by Gjest » Sun Feb 12, 2012 15:06

Rebekka wrote:Jeg kan med sikkerhet si at NBS i Oslo ikke setter folk på antibiotika , uten å være sikre på at en er syk....

Vet andre som også har vært inne på denne tanken at dem skulle ha satt folk på medisin for å tjene penger, og det er helt absurd.

Dette er seriøse folk som vil hjelpe en gruppe pasienter som helt går for lut og kaldt vann i det offentlige helsevesen, og disse legene vet godt hvilken forferdelig sykdom kronisk langvarig borreliose er!!!

Så denne mistanken var nå en smule stygg, synes jeg! Hvis denne personen er satt på antibiotika før prøvesvaret er kommet, skal du være sikker på at symptomebildet har vært så klart, at det helt sikkert var det riktige å gjøre.

Og skulle det vise seg at prøvene ikke viste noe og at cd 57 var fin, ville det uansett ikke være farlig med en enkelt kur antibiotika fordi denne personen hadde ekstreme symptomer. For disse folka vet veldig godt for en forferdelig sykdom dette er , og hvilke plager som kommer i kjølevannet av den.

Denne bakterien kan jo skade vitale organer i kroppen vår, hvis en ikke får behandling i tide. Selv har jeg skade oppe i ryggvirvlenen, som jeg antageligvis ikke blir kvitt, den dagen jeg kan erklære meg frisk fra denne sykdommen.

Akkurat nu går det heldigvis bedre, men har mistanke at jeg også har noen co-infeksjoner. De som er vanlig er bl.a. bartonella, babesia og Chlamydia pneumoniae. Disse kan komme i kjølevannet av ubehandlet, langvarig borreliose. Og får man disse vil en ofte måtte gå på en mye lengre behandling før sykdommen er bekjempet.

Husk på at har en gått lenge, vil disse bakteriene få sette seg i muskler og ledd, der hvor vanlig antibiotika i tabelettform ikke kommer til , og ofte må en også ha IV behandling for å bli helt frisk.

Det er også viktig å gå på medisin så lenge at en har en periode på medisin der man faktisk føler seg helt frisk. Mange har sluttet for tidlig og har fått tilbakefall. Jeg er en av dem! Men nå vil jeg holde ut, selv om jeg er så lei medisiner at jeg vil spy!!! Jeg kjenner jo at de virker på vitaliteten. Varme er bra ! Den "lammer" bakterien og får den til å gå i dvale....tror det er det som skjer ofte når det er varme perioder og sommer. Alle kvikner til om sommeren, det er helt vanlig det!

Så ikke vær skeptisk. Men ta imot den behandlingen som i dag er den mest effektive som finnes i Norge i dag. Selv om det koster litt. Og når dere ikke i mål her hjemme, så ta dere en tur til Tyskland. Det har jeg selv tenkt litt på!
Takk for svar! Høres bra ut...spørs om ikke feriepengene mine får bein å gå på snart.... :-)

Rebekka
Husvarm
Husvarm

Post by Rebekka » Mon Feb 13, 2012 01:05

Ja, slik er det med oss alle....har nok brukt mange feriepengbeholdninger allerede.

Og særlig nu siden vi er 2 i mitt hjem med samme sykdom.....men det får så være. Er bare veldig takknemlig at for meg er ikke underet tid forbi, for penger har kommet ettehvert som jeg har trengt dem. Selv om jeg måtte ha forsaket mange andre ting, så har jeg fått nok til behandlingene.

Og så håper jeg at det en dag blir refundert av det offentlige, for egentlig er det "blodig" urettferdig at en har gått nesten et helt liv og betalt sin skatt, og så når man blir syk, må man gå til private for å få god nok behandling.

For hadde jeg ikke fått den behandlingene som jeg har fått til nå, hadde jeg kanskje ikke vært her lengre..... og jeg er jo bare halvveis i livet. Så nu sparer jeg på alle kvitteringene i en stor perm, og håper at de en dag må blir refundert meg , slik at jeg får råd å kjøpe den bilen jeg egentlig skulle spare mitt overskudd til!

Og lykke til videre Lysglimt....og dere andre her inne.

mhj
Moderator

Post by mhj » Mon Feb 13, 2012 01:20

Rebekka wrote:Jeg kan med sikkerhet si at NBS i Oslo ikke setter folk på antibiotika , uten å være sikre på at en er syk....

Dette er seriøse folk som vil hjelpe en gruppe pasienter som helt går for lut og kaldt vann i det offentlige helsevesen, og disse legene vet godt hvilken forferdelig sykdom kronisk langvarig borreliose er!!! Så denne mistanken var nå en smule stygg, synes jeg!
Hvis denne personen er satt på antibiotika før prøvesvaret er kommet, skal du være sikker på at symptomebildet har vært så klart, at det helt sikkert var det riktige å gjøre.

Og skulle det vise seg at prøvene ikke viste noe og at cd 57 var fin, ville det uansett ikke være farlig med en enkelt kur antibiotika fordi denne personen hadde ekstreme symptomer.
Hei ;)

Ikke at en skla drive med flisespikkeri her, men de kan faktisk ikke sette folk på antibiotika uten klare indikasjoner på infeksjon, altså påviselig objektiv infeksjon. Det er ikke i henhold til retningslinjene.

Om det er "noen" som har blitt satt AB før resultatene foreligger og fortalt om det så kan en jo heller ikke tilbakevise denne/disse personens erfaring tiltross for ett såkalt "klart symptombilde". Vi vet at Lyme overlapper med flere andre sykdomstilstander, altså gir likt sykdoms- og symptombilde.

En annen sak er den faktiske bruken av CD57. Den er ikke spesifikk for borreliose. Du kan likså gjerne ha andre intracellulære infeksjoner/zoonoser, ala bartonella, C. pnemo etc. CD57 gir en pekepin, men er altså ikke spesifikk.

:wink:
Læresetningen er: *3-2-1 STOPP* *Indre styrke og mot* *Tro, håp og kjærlighet* *Balanse, ro, harmoni og flyt*

Utredning ved LHK/SmedS http://www.strommenmedisinskesenter.no/ fra april 2009 :-)

Bloggen min kan du lese her: http://totoneimbehl.wordpress.com/

Gjest

Post by Gjest » Mon Feb 13, 2012 17:57

Dette cd57, kan jeg sjekke det andre steder? Og hva viser den helt konkret? Noen som vet?

Sara75
Ny bruker
Ny bruker

Post by Sara75 » Thu Apr 26, 2012 10:07

Hei alle dere,

Hvordan går det med alle dere som er under behandling for borrelia? Er så spent! Jeg er i kontakt med NBC og vurderer behandling der.

Hilsen Sara

måneskinn
Husvarm
Husvarm

Post by måneskinn » Tue May 01, 2012 21:20

Hei, jeg har vært behandlet for borreliose og co-infeksjoner på Norsk borreliosesenter siden midten av januar 2011.

Fått oral behandling tom februar 2012. Blitt mye bedre men ikke helt i mål enda.

Tok en pause fra februar for og se om formen holdt seg men fikk tilbakefall. Så nå går jeg på en ny kombinasjon med medisiner.

Må muligens ha intravenøs behandling for og bli kvitt det. Men siden jeg bor helt nord så har det blitt for dyrt og vanskelig for meg og få til. Men må finne en mulighet til og finansiere det på for vil så gjerne bli helt frisk igjen.

Men som sagt så har jeg blitt mye bedre tør ikke tenke på hvor jeg hadde vært idag om jeg ikke hadde fått hjelp.

Post Reply