Sjakktalent som har vært ME syk i 5 år

Tips om artikler, TV-program, websider.m.m.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Millie
Husvarm
Husvarm

Sjakktalent som har vært ME syk i 5 år

Post by Millie » Fri Feb 13, 2015 19:58

Dette er en veldig fin artikkel. Og selv om den handler om at hun er i ferd med å bli frisk, så er det ikke av de artiklene som skal ut og frelse alle andre fordi løsningen har funnet. Hun ønsker nå å studere til lege, for å jobbe med ME.

Synes dette var en veldig flott artikkel. Ønsker henne alt godt for fremtiden. :)

http://www.aftenposten.no/100Sport/sjak ... N41ZprUA3k

Fairytale
Fast plass
Fast plass

Re: Sjakktalent som har vært ME syk i 5 år

Post by Fairytale » Sat Feb 14, 2015 07:48

Likte godt artikkelen, spesielt at hun ønsker å studere medisin for å hjelpe andre. Håper hun fortsetter fremgangen sin :)

gazpacho
Fast plass
Fast plass

Post by gazpacho » Wed Feb 18, 2015 12:01

Likte også artikkelen!

Det skal sies at man ikke trenger å dra til USA for å få en resept for Valcyte når man har en pågående virusinfeksjon.

Men man vet jo ikke hva som egentlig gjorde at hun ble frisk - Rituximab, Valcyte, immunglobuliner eller en kombinasjon av alle tre.

Vi trenger flere av slike gladhistorier!

Afrodite
Husvarm
Husvarm

Post by Afrodite » Wed Feb 18, 2015 12:13

gazpacho wrote:Likte også artikkelen!

Det skal sies at man ikke trenger å dra til USA for å få en resept for Valcyte når man har en pågående virusinfeksjon.

Men man vet jo ikke hva som egentlig gjorde at hun ble frisk - Rituximab, Valcyte, immunglobuliner eller en kombinasjon av alle tre.

Vi trenger flere av slike gladhistorier!

Hvor leser du hvilke medisiner hun har tatt? Jeg fant ikke noe om det da jeg leste artikkelen.

gazpacho
Fast plass
Fast plass

Post by gazpacho » Wed Feb 18, 2015 14:15

Det står i kommentarene: "Marianne W. Haug har fått biomedisinsk behandling ved OMI i California med Valecyte (virusmedisin) og Rituximab (etter protokoll fra Haukland Sykehus). Det siste halve året har hun også fått Gammanorm (Gammaglobulin) i Norge."

Afrodite
Husvarm
Husvarm

Post by Afrodite » Wed Feb 18, 2015 20:40

gazpacho wrote:Det står i kommentarene: "Marianne W. Haug har fått biomedisinsk behandling ved OMI i California med Valecyte (virusmedisin) og Rituximab (etter protokoll fra Haukland Sykehus). Det siste halve året har hun også fått Gammanorm (Gammaglobulin) i Norge."
Hmm... Jeg klarer av en eller annen grunn ikke å finne kommentarfeltet. Kunne du ha linket til det? Takk for at du siterte det som stod om medisiner. :)

Tilføyet: Aha, glem det! Jeg finner ikke kommentarfelter når jeg går inn fra mobiltelefonen, men når jeg går inn fra datamaskinen synes kommentarfeltet. Da trenger jeg ingen link. :-)

HeltUtmattet
Stamgjest
Stamgjest

Post by HeltUtmattet » Mon May 04, 2015 20:16

Her er link til Mariannes egen twitter side hvor hun sier at alle 3 medisiner har hjulpet, men at hun føler gammaglobulin har vært den beste.

https://twitter.com/mariannewhaug

Post Reply