ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Det er nå ons aug 23, 2017 02:48

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 315 innlegg ]  Gå til side Forrige 123 24 25 26 27 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: tir jul 25, 2017 12:26 
Er av og til innom
Er av og til innom

O store gudinne, du har vekket meg. Du har fått meg til å se lyset. Takk for all den kunnskapen du har øst ut.
Etter at jeg har lest dine kloke ord så har livet mitt endelig fått en mening. Takk.

Toppen

Legg innLagt inn: tir jul 25, 2017 12:36 
Husvarm
Husvarm

And I rest my case tror jeg. Slike kommentarer viser vel da altså det jeg har prøvd å si: evidens og logikk når man setter frem en teori er svært viktig. Har man ikke det, kommer man gjerne med sånn som dette for å unngå å rettferdiggjøre teorien sin og unngå å svare på spørsmål. Så får vi la det ligge her, og alle se frem til resultatene fra den nye forskningen.

Toppen

Legg innLagt inn: fre aug 04, 2017 19:18 
Ny bruker
Ny bruker

Er det noen som har oppdatert informasjon om kolibri fortsatt tar imot nye pasienter, og evt hvor lang venteliste det er?

Toppen

Legg innLagt inn: fre aug 04, 2017 19:25 
Husvarm
Husvarm

De tar fortsatt mot nye pasienter :). Vet lite om ventetidene per nå. Det beste svaret får du om du sender dem en mail. Da skal du bli tilsendt infomateriell.

Toppen

Legg innLagt inn: fre aug 04, 2017 19:46 
Ny bruker
Ny bruker

Tusen takk for svar:-)

Toppen

Legg innLagt inn: man aug 07, 2017 17:23 
Ny bruker
Ny bruker

Ikke litt placebo involvert også da kanskje?

Toppen

Legg innLagt inn: tir aug 08, 2017 21:30 
Husvarm
Husvarm

frøkenhelse1 skrev:
Ikke litt placebo involvert også da kanskje?

I hva, tenker du på? I en eventuell effekt fra Rituximab? Det kan det veldig godt være ja, det kommer jo an på hvor mottagelig den enkelte personen er for placeboeffekten og flere andre omstendigheter. Placeboeffekten er også involvert i medisiner som faktisk fungerer uavhengig av placeboeffekten. Man har sett i flere studier at hvis man gir en pasient en i utgangspunktet virksom medisin, og skryter den opp i skyene, forteller at den gir fantastisk og rask effekt, vil den fungere bedre og fortere enn hvis man kun gir medisinen alene. Men medisinen er da altså også virksom når man kontrollerer for placeboeffekt. Om Rituximab er det får vi vite når de nye studiene blir publisert :).

Toppen

Legg innLagt inn: ons aug 09, 2017 19:34 
Groddfast
Groddfast

Det er vel pga placebo effekten de ikke ønsker at noen skal snakke om reaksjoner på medisinen.
Ellers er jo faktisk placebo kroppens egen, fantastiske medisin! Ikke noe vondt å si om den!

Men den virker vel ofte ikke over lang tid, da....

Toppen

Legg innLagt inn: man aug 14, 2017 13:44 
Ny bruker
Ny bruker

Har fått vurderingstime på kolibri medical. Er det noen som har erfaringer med hvilke vurderinger som blir gjort i en slik time, og hva som evt kan medføre at man ikke blir godkjent for behandlingen?

Toppen

Legg innLagt inn: tir aug 15, 2017 00:01 
Husvarm
Husvarm

ABF skrev:
Har fått vurderingstime på kolibri medical. Er det noen som har erfaringer med hvilke vurderinger som blir gjort i en slik time, og hva som evt kan medføre at man ikke blir godkjent for behandlingen?

Jeg hadde med meg papirer på utredning og de undersøkelser som var gjort i forbindelse med den. Vi gikk gjennom sykehistorie, undersøkelser og symptomer, jeg måtte fortelle litt om hvordan livet artet seg for eksempel ved å forklare hvordan en god og en dårlig dag var for meg gjennom funksjonsnivå. Han tok så en fysisk undersøkelse på meg før jeg måtte ta mange glass i blodprøver. Jeg vet ikke hva som definitivt kan diskvalifisere en fra å få delta, men antar fravær av ordentlig diagnose er en. Jeg vet også at han vil at de som ikke har tatt spinalpunksjon skal gjøre det, og ellers behandler han ting som han eventuelt finner på blodprøver. Jeg hadde noe vitaminmangel jeg fikk resept på, men fikk sette meg opp på time til første infusjon uansett. De som det for eksempel ble funnet infeksjoner på måtte gjennom behandling for dette, og bli helt friske, før de kunne få Rituximab. Man skal som hovedregel ikke få ved aktiv infeksjon.

Tror det skal gå bra. Jeg går fast til dr. Øgreid, han er en utrolig behagelig og snill mann. Lykke til :D

Toppen

Legg innLagt inn: tir aug 15, 2017 13:03 
Husvarm
Husvarm

ABF,

Hvor lang ventetid er det, og hva ligger prisen på behandlingen?

Toppen

Legg innLagt inn: tir aug 15, 2017 13:53 
Ny bruker
Ny bruker

rånni skrev:
ABF,

Hvor lang ventetid er det, og hva ligger prisen på behandlingen?

Ingen ventetid på vurderingstime. De sender info om priser når du bestiller time, tror jeg fant ut at de to første behandlingene vil komme på ca 35 000 hver gang.

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 315 innlegg ]  Gå til side Forrige 123 24 25 26 27 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00