Cellegift beh av ME...hvor?

For tråder og tema som omhandler Rituximab- studien av Fluge og Mella på Haukeland, Bergen.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
mimi
Husvarm
Husvarm

Cellegift beh av ME...hvor?

Post by mimi » Mon Nov 21, 2011 08:56

I median har man hørt at noen ble friskere med cellegift kur. Hvor kan man henvende seg,søke seg til denne forskningen?

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Re: Cellegift beh av ME...hvor?

Post by Gullet » Mon Nov 21, 2011 10:12

Fluge og Melle på HAukeland har forsker på dette.
Det er Rituximab, det er ikke cellegift men en annen kreftmedisin, mener det heter ett antistiffmedisin/preparat.
En nettvenn jeg jeg ble kjent med for mange år siden, som desverre har gått bort, sa dette så fint:
"Du skal ikke spørre om hva som er meningen med livet. Du skal selv skape meningen i livet."

mimi
Husvarm
Husvarm

Post by mimi » Mon Nov 21, 2011 11:45

1000 takk for du svarte :D tenkte å ta det opp med min primærlege. Jeg startet behandlingen fra LHK nå i sept. Masse table,som er uregistrerte i Norge,men mener jeg har lest at LHK kan enno ikke skrive ut antibiotika? Så det er vell bare naturpreparater jeg spiser da.

mimi
Husvarm
Husvarm

Post by mimi » Mon Nov 21, 2011 11:48

Jeg finner ikke Rituximab i felleskatalogen. Andre plasser jeg kan søke på det? :-)

Tahnee
Fast plass
Fast plass

Post by Tahnee » Mon Nov 21, 2011 12:26

Prøv MabThera. Skrives slik som det der, uten mellomrom. :)

nora_n
Husvarm
Husvarm

Post by nora_n » Mon Feb 20, 2012 12:42

Dette hører kanskje ikke i denne tråden, men jeg kom på å google om når patent på rituximab (MabThera) går ut.

Det har med prisen å gjøre.

Ser ut som om 2017.

Men MS-syke synes også å ha bra effekt av rituximab, men det at patentet går ut virker slik i usa at ingen vil gidde å forske der.
http://neuroimmunology.wordpress.com/20 ... sclerosis/

"So, what have we now? Rituximab, an extraordinarily effective therapy, used for quite a long time now, pretty safe but that will never be approved for MS if phase III trials are not performed (and phase III trials are not planned to be performed) because that drug has become unprofitable. "

Men her er det uavhengige som forsker på dette, og at patentet går ut betyr vel at det blir billigere.
lavt stoffskifte, glutenintolerant, alt startet med kyssesyken på 80-tallet

Post Reply