Rituximab in CFS; more research needed

For tråder og tema som omhandler Rituximab- studien av Fluge og Mella på Haukeland, Bergen.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Julie
Stamgjest
Stamgjest

Rituximab in CFS; more research needed

Post by Julie » Sun Dec 04, 2011 02:14

Dette er en interessant diskusjonstråd som er linka til Fluge og Mellas forskningsartikkel ang Rituximab der den ble publisert på PLoS ONE.

Diskusjonstråden er startet av J.W.M. van der Meer som forska på CBT som behandling av ME, forståelig nok kjøper han ikke resultatene fra studien... Litt pussig at han ikke ser flere problemer med sitt eget arbeid? :himle: Tråden er tilsynelatende knusktørr og faglig orientert - men - her er herlig faglig sabelrasling så det holder! :tob: Fluge og Mella gir et knakende godt tilsvar i tråden!

http://www.plosone.org/annotation/listT ... 1b9c31bf5c

Det er gøy å følge med på forskning og meningsdannelse idet den skjer - og alt hjemme fra min egen hvilestol! :snill:
He attacked everything in life with a mix of extraordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which. (Douglas Adams)

Rasmus
Husvarm
Husvarm

Re: Rituximab in CFS; more research needed

Post by Rasmus » Sun Dec 04, 2011 13:27

Julie wrote:Dette er en interessant diskusjonstråd som er linka til Fluge og Mellas forskningsartikkel ang Rituximab der den ble publisert på PLoS ONE.

Diskusjonstråden er startet av J.W.M. van der Meer som forska på CBT som behandling av ME, forståelig nok kjøper han ikke resultatene fra studien... Litt pussig at han ikke ser flere problemer med sitt eget arbeid? :himle: Tråden er tilsynelatende knusktørr og faglig orientert - men - her er herlig faglig sabelrasling så det holder! :tob: Fluge og Mella gir et knakende godt tilsvar i tråden!

http://www.plosone.org/annotation/listT ... 1b9c31bf5c

Det er gøy å følge med på forskning og meningsdannelse idet den skjer - og alt hjemme fra min egen hvilestol! :snill:
Knusktørr og faglig orientert??? Ikke alt! Kommentaren til EdJackson (replied to jvandermeer on 04 Nov 2011 at 12:10 GMT) nesten helt nederst var ustyrtelig morsom spør du meg, men også faglig to the point.. :-D

Takk for lenke, interessant lesing!

Milou
Administrator

Re: Rituximab in CFS; more research needed

Post by Milou » Tue Dec 06, 2011 22:49

Nå har jeg pløyd gjennom tråden, tusen takk for link! :tob:

(Og jeg synes også det til tider var god underholdning, med flere elegante kommentarer!)

For all del, å stille kritiske spørsmål er viktig, svært viktig. Men jeg synes nok at van der Meer sine innvendinger virker noe tafatte, for ikke å si barnslige...
* Milou *

Post Reply