Hvilke blodprøver trenges for å være aktuell for Rituximab?

For tråder og tema som omhandler Rituximab- studien av Fluge og Mella på Haukeland, Bergen.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Shaday
Stamgjest
Stamgjest

Hvilke blodprøver trenges for å være aktuell for Rituximab?

Post by Shaday » Sun Dec 01, 2013 20:56

Hei

Er det noen spesielle blodprøver på immunforsvaret eller annet som bør være innenfor noen spesiell referanseverdi eller lignende?

Tenker nå litt langt frem til den dagen denne medisinen f.eks blir billigere (når patent går ut) og forskningen har kommet frem til om den er kan være aktuell for ME og flere kanskje kan få tilbud om å prøve.

List gjerne opp hvilke blodprøver som bør ha den og den verdien og om dette er spesialprøver som ikke normalt analyseres hos det sykehuset man sogner til eller Furst som jeg vet mitt legekontor også sender til.

Takk :)

keke
Husvarm
Husvarm

Re: Hvilke blodprøver trenges for å være aktuell for Rituxim

Post by keke » Mon Dec 02, 2013 00:02

Har du vært gjennom utredning og fått diagnosekoden G 93.3 , og tilfredstiller de Canadiske kriteriene, så skal du også ha tatt de blodprøvene som er nødvendig .

Shaday
Stamgjest
Stamgjest

Post by Shaday » Mon Dec 02, 2013 00:47

Har diagnose G 93.3 usikker på hvilket kriteriesett som ble brukt (men satt av en nevrolog på sykehus)

Det jeg egentlig er ute etter er at jeg mener å ha lest etter eller annet sted at siden denne medisinen påvirker immunforsvaret bør din immunprofil være av en eller annen profil for at du skal kunne takle den.
Tror faktisk det var på dette forumet jeg leste det men klarer ikke å finne det igjen

keke
Husvarm
Husvarm

Post by keke » Mon Dec 02, 2013 01:29

Før oppstart med Rituximab vil det bli tatt blodprøver for å finne ut om det er noe som tilsier at man ikke kan få medisinen. Nøyaktig hva som sjekkes vet jeg ikke , men dette blir gjort i forbindelse med behandling. De aller fleste vil kunne starte med Rituximab. Prøvetaking på forhånd trengs ikke. Etter det du beskriver så vil jeg tro at du er kvalifisert til evt. å kunne prøve medisinen.

badeand
Fast plass
Fast plass

Post by badeand » Mon Dec 02, 2013 13:19

Jeg er rimelig sikker på at ingen "spesialprøver" er nødvendig. De tar nok standardprøver som leverfunksjon og telling av røde og hvite blodceller.
Om meg: syk, ikke ME-diagnose.
Mye friskere nå enn da jeg registrerte meg. :)

Post Reply