Rituximab er nå tilgjengelig på privatklinikker i norge for alle :)

For tråder og tema som omhandler Rituximab- studien av Fluge og Mella på Haukeland, Bergen.

Moderators: Lennie, Tina

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Re: Rituximab er nå tilgjengelig på privatklinikker i norge for alle :)

Post by MariaFH »

Jeg fortsetter gjerne å dele erfaringer her selv om det finnes en gruppe på facebook altså :). Tror ikke at de tester for den reseptorforskningen enda Tussen. Den er jo akkurat kommet ut, pluss at den kun identifiserer et mindretall av de som vil ha effekt så jeg vet ikke hvor nyttig det ville vært på nåværende stadie. Men jeg kan prøve å huske og spørre neste gang :).

Tussen
Groddfast
Groddfast

Post by Tussen »

Takk for svar, Maria FH. Og takk for at du vil fortsette å dele her :)
Tussen
---------
"Jeg har aldri mislyktes, jeg har bare funnet 10.000 måter det ikke fungerer på!"
Thomas Edison

zelder
Husvarm
Husvarm

Post by zelder »

Virker som det varierer litt hva som man må betale første gangen. Jeg måtte betale 2950 tror jeg.. (+ 300 for blodprøver?). Men jeg var bare inne å snakket med legen i ca 10 minutter. Hadde diagnose fra fastlege, 2 spesialister + sykehus, samt at jeg tidligere har vært klarert for Rituximab. Enig i at legen var hyggelig.

Må si jeg synes det er betenkelig at de har satt opp prisen for behandlingen etter de har fått stor pågang, men slik er det vel. Siden de er de eneste som bedriver slik behandling kan det vel ta det de vil ha. Heldigvis er prisen ca 1/3 lavere enn i San Francisco.

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Post by MariaFH »

Ja, prisen er nok dessverre satt opp permanent til 5000 for første konsultasjon uansett hvor lenge man er inne nå :-/. Iflg arket jeg fikk virlet det nesten som en spesiell pakkedeal akkurat for denne behandlingen. Før hadde det kostet vanlig pris for spesialistkonsultasjon som var 2950. Litt heldige dere som var først da hehe! :-) Hvordan er det med de konsultasjonene man har mens man får infusjon, hva betaler du for det zelder? På mitt ark står det 1950 for alle konsultasjoner etter første. Hadde som deg diagnosen bekreftet fra flere inkludert ME-senteret hvor jeg var innlagt og har tatt alle mulige tester som fins tror jeg :-p. Syns også det er litt betenkelig at de har satt opp pris. Men som du sier er det uansett mye mye mindre enn å reise til San Francisco. Resten av prisnivået virker å være likt det dere har fortalt dere har betalt: 8000 for første infusjon på klinikken pluss da 1950 for konsultasjon mens infusjon foregår. (Dette utenom medisinkostnader selvfølgelig). Så er det 5000+1950 videre for vedlikehold.

zelder
Husvarm
Husvarm

Post by zelder »

Jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig ville koste 5000 første gangen jeg var inne, men endte på 3000.. Ikke vet jeg hvorfor. Gikk veldig fort i alle fall.

Når det kommer til infusjoner har jeg betalt 10.000+10.000 for de to første.

zelder
Husvarm
Husvarm

Post by zelder »

Tussen wrote: Jeg lurer på om dere vet om klinikken tar testene det er snakk om i denne forskningen i forkant av behandling?
Det gjør de nok neppe.. Den forskningen ble presentert bare for få dager siden. Meg bekjent er Charité det eneste sykehus som vil ta imot disse testene engang før jul. Usikker på om det bare gjelder tyskere, eller om det også vil være mulig for utlendinger å sjekke.

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Post by MariaFH »

Ok, så rart. Kanskje de trodde at du hadde vært på en "vanlig" time hos han eller noe stod i alle fall på det arket jeg har fått at det er 5000 for første konsultasjon. Uansett heldig da.

Da mener du 10 000 første og 10 000 andre gang? Det er jo nokså likt 8000+1950. Kan jeg spørre om du da har snakket med legen/hatt konsultasjon ila infusjonene?

zelder
Husvarm
Husvarm

Post by zelder »

9990 betalte jeg første gang. 9995 andre gang. Var i samtale i 5 minutter med legen før infusjonen. Han tok også en tur innom midt under for å spørre om alt var OK.

Nit
Husvarm
Husvarm

Post by Nit »

Jeg har fått oppgitt samme priser som Maria. vet dere hvilke kriterier han bruker?

MariaFH
Husvarm
Husvarm

Post by MariaFH »

Ok, zelder, det var ca det jeg hadde forestilt meg.

Hva mener du med kriterier Nit? Diagnosekriterier?

Zenitra
Stamgjest
Stamgjest

Post by Zenitra »

Tusen takk for at dere bruker denne tråden slik at vi som vurderer behandling kan får denne nyttige informasjonen! Håper dere fortsetter å opplyse oss, jeg heier på dere!

Forstår at kostnad ila første året med vedlikeholds-doser kommer på ca 200 000,- (+/-). Men, hva med følgende år? Må man påregne nye behandlinger "resten av livet"?

Nit
Husvarm
Husvarm

Post by Nit »

Maria: nei ikke diagnosekriterier, men slik som mella og fluge. Jeg hadde da vært syk for lenge. Hjernen er ikke med i dag så klarer ikke å forklare;) har gleden av å ha 20års jubileum som syk i år...

Post Reply