ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Ons Jul 23, 2014 05:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre Nov 27, 2009 18:45 
Avlogget
Rotfast
Rotfast
Brukerens avatar

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, men venter på solskinnshistorier fra noen som har fått behandling hos Demerleir.

Hvorfor kommer det ikke??? Noen som vet???

Undrende tanker fra
Lene

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Nov 27, 2009 20:16 
Avlogget
Bofast
Bofast
Brukerens avatar

Har du sjekket på forumet ME-behandling.com?
"- Et forum hovedsaklig for personer med interesse for professor, dr. Kenny De Meirleir sin forskning og behandling"

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Nov 27, 2009 21:07 
Avlogget
Rotfast
Rotfast
Brukerens avatar

Var jo ingen solskinnshistorier der heller?????

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Nov 27, 2009 21:23 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Se under bla 'behandlingslogg' på dette forumet...

Ellers er det en del bloggere som forteller om sine framganger.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Nov 28, 2009 13:47 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Noen som kan skrive litt i den engelske seksjonen der? Det ligger nemlig en posting der som henviser til Phoenix rising forumet, og kanskje derfor ingen poster der. Hvis bare en til poster der og sier at værsågod post her, da blir det rettet opp.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Nov 28, 2009 14:02 
Avlogget
Bofast
Bofast
Brukerens avatar

Jeg er i bedring etter oppstart med Meirleirs anbefalte medisiner, og det vet jeg at jeg ikke er alene om! :D
Skal prøve meg på baking ilag med barnebarnet i dag! :toff

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Nov 28, 2009 15:38 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest
Brukerens avatar

Hei

Jeg er ogå i bedring, men har ikke skrevet så mye om det i det siste.
Behandlingen tar laaaaang tid, derfor tar det litt tid før solskinnshistoriene kommer - men jeg tror de kommer etter hvert. :)

Jeg har vært i behandling i ca 10 mnd. og skal nå ta antibiotika / probiotika behandlinger i ett års tid. Ventelig kommer bedringen snikende.
Jeg tenger også langvarig tungmetallavgiftning, behandling mot systemisk soppinfeksjon mm.

Men følg med på www.me-behandling.com, så legger jeg inn en oppdatering der om ikke så lenge, hvor jeg vil skrive litt om opp og ned-turer (de hører med, det er tøff behandling) og bedringen frem til nå.

Hilsen Bethen

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Nov 28, 2009 23:47 
Avlogget
Rotfast
Rotfast
Brukerens avatar

Så flott da :) :)
Det blir spennende å følge dere :to: :to: :to:

Gode tanker fra
Lene

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 00:26 
Avlogget
Moderator
Brukerens avatar

bethen skrev:
Hei

Jeg er ogå i bedring, men har ikke skrevet så mye om det i det siste.
Behandlingen tar laaaaang tid, derfor tar det litt tid før solskinnshistoriene kommer - men jeg tror de kommer etter hvert. :)

Jeg har vært i behandling i ca 10 mnd. og skal nå ta antibiotika / probiotika behandlinger i ett års tid. Ventelig kommer bedringen snikende.
Jeg tenger også langvarig tungmetallavgiftning, behandling mot systemisk soppinfeksjon mm.

Men følg med på www.me-behandling.com, så legger jeg inn en oppdatering der om ikke så lenge, hvor jeg vil skrive litt om opp og ned-turer (de hører med, det er tøff behandling) og bedringen frem til nå.

Hilsen Bethen

Hei Bethen :)

Kan jeg spørre om hvorfor du først nå starter på antibiotika/probiotika kuren?

Når det gjelder solskinnshistoriene, er jeg enig med at dette tar tid å behandle. Dr. Mette sier bla at det tar ca 1 år på å gjenopprette tarmen...

Jeg er nå på 13 behandlingsuke, det eneste som har bedret seg noe, er at jeg ikke har så hyppige betennelser i munnen (ikke så rød, hoven og sår). Ikke like morsomt å ha prøveverdier som viser at en er en potensiell kandidat til retro og/eller enterovirus :(

:D men det har allerede kommet solskinnshistorier fra de som startet tidligere og flere melder om bedring i tilstanden - og det er kjempeoppmuntrende :to:

Utredning ved LHK/SmedS http://www.strommenmedisinskesenter.no/ fra april 2009 :-)

Bloggen min kan du lese her: http://totoneimbehl.wordpress.com/

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 02:13 
Avlogget
På øverste hylle
På øverste hylle
Brukerens avatar

Noen som vet hva de gjør med retro og enterovirus? Jeg har nok begge i systemet.. (XMRV, mest sannsynlig, ikke påvist, men har jo ME.. og har påvist et enterovirus.)

Dette er skikkelig spennende, må jeg si. Har dere fått påvist sånt, og hva går behandlingen ut på, hva koster det, og hvor lang tid tar det?

Tråden min
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 11:06 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest
Brukerens avatar

mhj skrev:
Kan jeg spørre om hvorfor du først nå starter på antibiotika/probiotika kuren?

Joda, du må gjerne spørre, men jeg er ikke sikker på svaret selv.... :D
Ble veldig frustrert over at det tok så lang tid med oppstarten. Men i den 9 mnd. perioden jeg ventet på antibiotika tok jeg 40 tabletter og 2 sprøyter om dagen, så jeg tror det enkle svaret er at kroppen ikke kunne klare mer behandling samtidig. Antagelig skyldes dette at jeg måtte avgiftes en del før jeg kunne starte på antibiotika, har f.eks. fått påvist veldig mye tungmetaller. Ble også behandlet for lekk tarm (tar ett år å reparere), tarmbetennelse og mye annet i denne perioden.

Nå er det tarmfloraen (bakterier, sopp) som skal "drepes" og bygges opp igjen, så kommer mer tungmetallavgiftning. Jeg kommer nok til å holde på en god stund til med behandling.

Lille P skrev:
Noen som vet hva de gjør med retro og enterovirus? Jeg har nok begge i systemet.. (XMRV, mest sannsynlig, ikke påvist, men har jo ME.. og har påvist et enterovirus.)

De fleste pasientene får antiviral behandling (Nexavir) som også styrker immunforsvaret. Jeg får det selv om jeg ikke har fått påvist noen aktive virusinfeksjoner .

Hilsen Bethen

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 19:12 
Avlogget
Moderator
Brukerens avatar

Takk for svaret Bethen!

Jeg trur du har rett i dine antagelser om at de ville ha mest muliig lave nivåer av tungmetaller før du starter på den andre kuren, for at ikke toksitetsnivået skulle bli for høyt. Alt til sin tid.

Jeg hadde heldigvis lave nivåer av Hg og Ni. Leste ett sted at KDM skulle ha sagt at jern er med på å trekke tungmetaller ut av cellene. Jeg har meget høyt jernlager og blodprosent, så det kan vel kanskje være en mulig forklaring. spennende hypotese, får spørre legen om det - om jeg husker det da.......

Uansett Bethen stoor :klem: og lykke til med behandlinga.

Utredning ved LHK/SmedS http://www.strommenmedisinskesenter.no/ fra april 2009 :-)

Bloggen min kan du lese her: http://totoneimbehl.wordpress.com/

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet