ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Tir Sep 30, 2014 23:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ekstreme smerter i huden
InnleggSkrevet: Lør Des 26, 2009 00:21 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest
Brukerens avatar

Hei!

Datteren min er under utredning for ME. Hun får stadig vekk tørr hud spesielt i ansiktet og på halsen. Huden blir rødflekket og huden rundt munnen blir mer gråbrun. Det stikker og svir, huden flasser av og det begynner å blø. Ellers på kroppen blir det prikker og sår( mister pigment ) Det stikker i huden på ryggen. Dette følges av ekstreme smerter. Når hun har dusjet blir det spesielt vondt i huden.Hun bruker ikke såpe. Er det noen som kjenner igjen disse plagene? Og finnes det noe hjelp for dette?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 26, 2009 00:43 
Avlogget
Husvarm
Husvarm
Brukerens avatar

Uffda, det hørtes ikke godt ut. Har ikke legene sagt noe om hva det kan være? Er hun sjekket for Psoriasis? Her er link til symptomer på det: http://psoriasis.no/--/?/=1&//=40
Jeg har ikke hørt om noen som har slike hudproblemer av de jeg kjenner med me, ikke har/har jeg hatt det selv heller.
Får håpe dere finner ut av hva det er snart, for det høres ikke godt ut det datteren din har.
*klem*

Each of us has the freedom to choose the way we wish to feel and how we respond to life. You can regulate your emotional life by making a conscious decision to draw your happiness from within and look for the positive aspects of everything you experience.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 26, 2009 15:42 
Avlogget
Stamgjest
Stamgjest
Brukerens avatar

Hei,

Takk for svar! Datteren min er henvist til hudlege også, men det tar tid. Jeg har tenkt på at det kanskje er sirkulasjonssvikt pga ME, men det er rart hvis ingen andre har opplevd det.
Hvis det er psoriasis så må det være en type som jeg aldri har sett før ( det er psoriasis i familien) Skjellene mangler ihvertfall.
Når hun er helt i ro hjemme kan det forsvinne, men så snart hun har vært med på noe, bekymret for noe eller vært i en eller annen aktivitet så bryter det ut igjen.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 26, 2009 16:00 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Sønnen min kan få en ekstrem hudkløe, men det er sjeldent han får det. Jeg har oppfattet det som et belastningsymptom.
Han fikk i våres et skikkelig soleksem og da hadde han bare vært i solen i 10minutter. Han har aldri reagert slik på solen før han ble syk.Han fikk ingen farge kun eksem. Jeg nevnte det for legen som oppfattet det som et ME symptom. En slags overfølsomhet.
Stakkars datteren din, det er jo fryktelig med kløende og sår hud.
Håper dere snart får time hos hudlege og kan få litt hjelp til å lindre plagene.

Topp

Innleggets emne: Re: Ekstreme smerter i huden
InnleggSkrevet: Man Jan 04, 2010 20:57 
Avlogget
Husvarm
Husvarm
Brukerens avatar

miss piggy skrev:
Hei!

Datteren min er under utredning for ME. Hun får stadig vekk tørr hud spesielt i ansiktet og på halsen. Huden blir rødflekket og huden rundt munnen blir mer gråbrun. Det stikker og svir, huden flasser av og det begynner å blø. Ellers på kroppen blir det prikker og sår( mister pigment ) Det stikker i huden på ryggen. Dette følges av ekstreme smerter. Når hun har dusjet blir det spesielt vondt i huden.Hun bruker ikke såpe. Er det noen som kjenner igjen disse plagene? Og finnes det noe hjelp for dette?

Hei!
Beklager, men jeg har også EKSTREMT sår hud. Lår, rygg, ansikt. Jeg bruker å sammenligne med "sterk solbrent hud følelse" Finner ikke noe annet dekkende. Har foreløpig ikke fått hjelp av noe slag. Huden i ansiktet har jeg endelig fått en krem som gjør at jeg ikke ser ut som en tørket torsk, men den blir fortsatt heftig rød.
Ser frem til å høre hva dere finner ut av.
På meg virker det som om kulde gjør det ekstra sårt.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: