ME-forum

Møteplass for mennesker som har Myalgisk Encefalopati, deres pårørende og andre interesserte.
Dato/klokkeslett: Man Nov 24, 2014 20:50

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir Sep 29, 2009 23:15 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Jeg fikk vite etter prøver jeg sendte til nordic labratories at jeg har masse parasitter og Candida sopp i tarmen. (Jeg måtte ta en avføringsprøve). Imidlertid fikk jeg meg et sjokk når jeg så at kuren koster 7000 kr i medisiner som man ikke får dekt gjennom det offentlige.

Dette er kuren jeg ble satt på:
Først: Tarmrens 1 ss glaubersalt i vann, du får diare etter 2-3 timer

Kuren:
- Humatin tabeletter 2+2+2 i 10 dager mot paracitt
- Bactrim 1 tabelett morgen og 1 kveld (aner ikke hva dette er)
- Nystatin resept 2 morgen og 2 kveld mot Candia
- Leverstøttebehandling; ultra clear plus resept
- Probiotika1 kapsel rett før leggetid så det blir mest mulig utenom antibiotikaen.

Deretter:
Tricyline kaos: Mot dvsbiose i tarm. Kombineres med tarmbakterier

Jeg ble veldig dårlig mens kuren pågikk, og måtte avbryte etterbehandlingen. Jeg tok nettopp en ny prøve og fikk vite jeg har fortsatt sopp og parasitter i store mengder. Jeg fikk til svar jeg måtte ta en ny kur (til 7000 kr)...og det er uaktuellt.

Jeg kom over dette:
Arnold Berstad (lege ved Gastroenterologisk seksjon og professor i indremedisin ved Haukeland Universitetssykehus)

”ME kan komme av problemer i tarmen og gassproduksjon pga bakterier og parasitter. Personer med problemer med mage tarm, må få tatt prøver mot parasitter, sopp og bakterier i tarm”.

Vanligste symptomer er diare og løs mage, samt mat som ikke er spaltet ned (hel mat i avføringen). Andre symptomer, slitenhet, synsforstyrrelser.

Sykdommer i tarmen
Den gastroenterologiske utredningen tar blant annet sikte på å vise om bakterier eller parasitter kan være årsak til plagene. Her undersøkes også funksjonsfeil eller sykdommer i mage, tarm eller andre fordøyelsesorganer. Ultralyd blir brukt for å registrere unormale reaksjoner i mage og tarm på bestemte matvarer.

Dette er veldig interessant. Noen her som har vært på denne avdelingen?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Okt 02, 2009 00:02 
Avlogget
Husvarm
Husvarm

Jeg er igrunnen rystet over at de kan ta 7000 kr for en behandling som ikke ga resultat og så be om 7000 kr til. Hadde jeg vært deg ville jeg ha klaget skriftlig og fått ny behandling gratis. Om det er dette du ønsker da. Husk, det hjelper alltid å klage. Og når man inngår en så dyr og omfattende behandling bør man få en slags garanti på at dette hjelper og at man kan få enten ny behandling eller pengene tl bake dersom det ikke funker. For oss som har ME har tross alt ikke særlig god økonomi og de pengene vi har bruker vi jo på å prøve å bli friske. Jeg har selv brukt enorme summer på min egen helse gjennom 17 år, alle slags alternative behandlingsformer, dieter og kurer og ikke minst dyre kosttilskudd. Det er trist og tragisk at syke mennesker skal bli offere for hva jeg vil kalle pengegriske aktører.

Når det gjelder candida og parasitter så finnes det langt rimeligere kurer å bli kvitt dette med. Feks, dr. Grays tarmrensepulver. Bare for å nevne noe. et koster noen hundrelapper for en boks og den varer vel i et par mnd. Og hele kuren skal man gå på i maks 3 mnd. En annen ting som dreper både sopp, candida og parasitter er Ionisert kolloidalt sølv. De koster 300 kr for en liter og den har du i ca 2-3 mnd. Ellers er det også noe som kalles zapping og et slitk apparat kan man kjøpe og egenbehandle seg selv med, det koster ca 600 kr å kjøpe. Og det dreper også candida, parasitt, sopp, virus osv.

Jeg scannet hjernen med SCIO apparat / kvantemedisin i fjor og den fant ikke noe candida i mine tarmer. Jeg var så sikker på at jeg hadde candida altså, men merkelig nok hadde jeg ikke det i henhold til den maskinen.

Jeg kjenner til folk med ME som har gått på anti candida diet i flere år og tatt nystatin osv men som ikke er blitt bedre, snarere verre-Personlig har jeg liten tro på at løsningen på ME gåten finnes der. Men det sies jo at all sykdom oppstår i tarmsystemet, og det er nok sant, men i såfall bør man vel legge om kostholdet først og fremst og spise bare lettfordøyelig mat som feks grønnsaker.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: