variasjon av gode/dårlige perioder..

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
Luna82
Husvarm
Husvarm

variasjon av gode/dårlige perioder..

Post by Luna82 »

Hei!
Dere som nå har litt erfaring med sykdommen..
Hvor lang tid går det mellom gode/dårlige perioder av sykdommen hos dere?
og hvor lenge er dere i periodene..skjønner det er variabelt,men sånn ca.?
:wink:

Lykketrollet
Husvarm
Husvarm

Re: variasjon av gode/dårlige perioder..

Post by Lykketrollet »

1-2 uker mindre og mer gode dager, 1-4 uker med dårlige perioder..... Og slik går nu dagan. På gode dager klarer jeg vaske litt hus, gå turer, dra i butikker, være litt sosial osv. I dårlige perioder ligger jeg rett ut og får symptomøkning kun ved å lese litt, se på TV osv...
"If I lay here
If I just lay here,
would you lie with me
and just forget the world?" - Snow Patrol

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

Vanskelig å svare på men får prøve: Min form er slik at jeg kan gjøre små ting i hverdagen og så hvis jeg gjøre noe ekstra som å være ute en dag må jeg betale tilbake i form av økt hviletid. Det kan være alt fra noen timer til dager og noen ganger flere måneder. En hel dag ute, + litt diverse et par dager til kan ta 2-3 måneder å betale tilbake.

Hva er en god periode? Det er da sykdommen er stabil og jeg klarer meg uten ekstra hviletid og uten å bli mer dårlig enn vanlig.

En dårlig periode: Når jeg har brukt for mye energi. Da må jeg ligge hele tiden og klarer kun spise osv.

Luna82
Husvarm
Husvarm

Post by Luna82 »

Godt å høre om erfaringer!!
Snille folk som tar dere tid til å svare til ei som spør og spør..:)

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

Du skal bare spørre så mye du vil. Hvis det var noe jeg savnet den første tiden var det å høre fra de som var like syke som meg. Tror det ville betydd mye å få høre fra andre med M.E. tidlig i sykdomsfasen.

hufsamor
Groddfast
Groddfast

Post by hufsamor »

Jeg synes det går opp og ned uansett. Jeg kan slite meg ut, naturligvis, og betale for det, men jeg kan spise det samme og gjøre det samme og være ok i perioder og ganske dårlig i perioder.

Jeg er slett Ikke så dårlig som mange andre her, jeg jobber litt blandt annet. Men så kan jeg ha dager jeg ligger og rister i senga med hodet fullt av svart bomull, uten at jeg kan forstå at jeg har gjort noe spesielt for å oppnå det...

Det går opp og ned med været og med mens syklusen. Men også utenom det kan det gå opp og ned helt av seg selv...

Luna82
Husvarm
Husvarm

Post by Luna82 »

Merker at syklusen spiller inn her også..blir mye verre tre-fire dager før menstruasjonssyklus,og under menstruasjonen..men lurer da på om det kan bedres med prevensjon? får vel stabilisert hormonene i alle fall da..

hufsamor
Groddfast
Groddfast

Post by hufsamor »

Jeg er definitivt bedre på p piller enn uten

Post Reply