Langvarig kvalme
Er plaget av kvalme jeg også...
Vil vel påstå at det er ett av de mest plagsomme symptomene jeg har...
Hos meg blir det verre jo mere sliten jeg blir, da spesielt hvis jeg ikke har fått den søvnen jeg trenger.
Det merkelige er at jeg ble først slik etter den siste antibiotikakuren min...
Å spise ofte og lite hjelper littegranne ihvertfall
Vil vel påstå at det er ett av de mest plagsomme symptomene jeg har...
Hos meg blir det verre jo mere sliten jeg blir, da spesielt hvis jeg ikke har fått den søvnen jeg trenger.
Det merkelige er at jeg ble først slik etter den siste antibiotikakuren min...
Å spise ofte og lite hjelper littegranne ihvertfall
"I already told you that falling is easy
It's getting back up that becomes the problem,
Becomes the problem.
If you don't believe you can find a way out
You've become the problem, become the problem" Staind - Falling
It's getting back up that becomes the problem,
Becomes the problem.
If you don't believe you can find a way out
You've become the problem, become the problem" Staind - Falling
Jeg lurer også på hvilke tabletter det erTine79 wrote:Jeg fikk endelig en ny type tabletter av legen min for to uker siden. Det hjelper faktisk mot kvalmen min, men gjør meg ekstremt trøtt. Men er bedre å være trøtt enn kvalm synes jeg

Jeg har vært konstant kvalm i mange år, og det har vært det verste av alt. Helt grusomt.
Tine79,
Trøttheten ved bruk av Surmontil går over etter noen uker. Surmontil er et tricyclisk antidressiva som i dag kun brukes for å behandle søvnproblemer, irritabel tarm, dyspepsiplager og kvalme. Det har også en viss angstdempende virkning og det er et antihistamin. Det brukes ikke lenger i behandling av depresjoner fordi man anser nyere antidepressiva for å være bedre. Derimot utnytter man de overnevnte "bivirkningene" av dette medikamentet av andre grunner. Doseringen for å behandle de plagene jeg nevnte over er selvfølgelig mye lavere enn hvis man skulle behandlet en depresjon med dette medikamentet.

Trøttheten ved bruk av Surmontil går over etter noen uker. Surmontil er et tricyclisk antidressiva som i dag kun brukes for å behandle søvnproblemer, irritabel tarm, dyspepsiplager og kvalme. Det har også en viss angstdempende virkning og det er et antihistamin. Det brukes ikke lenger i behandling av depresjoner fordi man anser nyere antidepressiva for å være bedre. Derimot utnytter man de overnevnte "bivirkningene" av dette medikamentet av andre grunner. Doseringen for å behandle de plagene jeg nevnte over er selvfølgelig mye lavere enn hvis man skulle behandlet en depresjon med dette medikamentet.
JuniFelleskatalogen wrote:Antidepressiv, sedativ og anxiolytisk virkning. Kraftig histaminantagonistisk, sedativ og antiemetisk virkning. Hemmer hvilesekresjonen i ventrikkelen med ca. 50%, mens den stimulerte sekresjon blir mindre nedsatt.

[i]Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg[/i]
Juni: Takk for utfyllende informasjon
Har gått på de i to uker idag....kvalmen min roet seg allerede noen timer etter jeg tok første tablett, så er veldig fornøyd med de.
Har prøvd mange andre typer kvalmestillende denne vinteren/våren, og ingen har fungert. Veldig glad jeg fant Surmontil, det var faktisk jeg som foreslo det for legen min da jeg fant det i et svar på Lommelegen.

Har gått på de i to uker idag....kvalmen min roet seg allerede noen timer etter jeg tok første tablett, så er veldig fornøyd med de.
Har prøvd mange andre typer kvalmestillende denne vinteren/våren, og ingen har fungert. Veldig glad jeg fant Surmontil, det var faktisk jeg som foreslo det for legen min da jeg fant det i et svar på Lommelegen.
"All battles in life serve to teach us something, even the battles we lose"
Paulo Coelho
Paulo Coelho