Vitaminer og mineraler, blir de tatt opp i kroppen?

Generell medisinbruk eller alternative behandlingsformer? Dette er stedet for å diskutere det. (Inneholder også trådene fra det tidligere papayaforumet)

Moderators: mhj, Milou

dropinpoet
Husvarm
Husvarm

Re: Vitaminer og mineraler, blir de tatt opp i kroppen?

Post by dropinpoet »

Heisann dere!
Jeg klarer ikke helt konsentrere meg om det dere har skrevet,er litt i hjernetåka.. Men takk for masse svar og interessante ideer og gode tips! Tar litt tid å gå igjennom alt.

Jeg drikker ikke melk,men bruker vanlig smør og spiser ost. Prøvde å holde meg borte fra ost i 2 uker, for å se om noe skjedde i kroppen og med huden, men ingenting skjedde. Trenger kanskje lengre tid da, så skal prøve igjen engang.

Spiser masse frukt og masse grønt, nøtter,frø og gode oljer. Har et kjernesunt kosthold vil jeg si, moderat lavkarbo.

Men dette juiceplus hørtes interessant ut, Luna jeg kommer tilbake til deg med JP. :)

Av vitaminer tar jeg Sink, E-vitamin,Omega-3,Selen og B-12 og skal begynne på nattlysolje nå.
Men det kan hende ja at det krasjer kanskje, at de ikke virker sammen.

Maya, det høres ut som om vi har samme problemer, jeg har heller ikke fått noen helsegevinst av å legge om, når det gjelder ME'en.

Men har tatt av mangen kilo og føler meg så klart mye bedre når jeg spiser sunn mat og har opplevd å få sinnsyke sukker sjokk når jeg f.eks har spist brownies med sukker. Så nå holder jeg meg helt unna sukker.

Er jo veldig glad i frukt og har prøvd å holde meg borte fra det, for å sjekke om det gir meg problemer, men har ikke merket noe forskjell.. Heldigvis for frukt er det beste jeg vet! Men kanskje jeg bare er ekstremt ømfintlig...
Tusen takk for gode svar dere :)

Maya
Husvarm
Husvarm

Post by Maya »

Så fint at disse produktene funker på deg Maja#. Får du foreskrevet Q10 hos lege? Jeg har periodevis brukt Q10, men har ikke hatt noen helsegevinst på det heller... Men har alltid holdt meg til anbefalt dose som er 30mg hver dag. Men det er jo for "friske" personer. Likevel kvier jeg meg for å øke doseringen, uten å ha konferert med lege? Eller er det nødvendig? (helst ikke)... Kan det være så farlig å øke dosen, mon tro ? Hvilke merke av Q10 bruker du? Takknemlig for svar.

Maya
Husvarm
Husvarm

Post by Maya »

Hei dropinpoet. Bra at du dog, føler deg bedre av dette sunne kostholdet. Etter å ha levd så sunt, uten å ha fått noen helsegevinst, er det som jeg på en måte har fått nok... Skulle egentlig hatt hud som silke, rynkefri og kropp som en tenåring iflg. kostguruer, men langt derifra!!! Som sagt antioksidantnivået mitt var blitt bedre, fikk jeg vite, men hvorfor følte jeg ikke det på kroppen. Så nånhar jeg hatt en liten periode, hvor jeg har trøstespist godterier, og gitt blaffen... Sukk. Det har lagt seg på sidebeina, og jeg føler jeg trenger et nakkeløft for å komme i sunne former igjen. Men man er bare et menneske, og jammen har man kjempet, og prøvd mye rart under disse ca.17 år for mitt vedkommende. Ikke rart man blir litt desillusjonert... Med vennlig hilsen og hjertesukk.

maja#
Stamgjest
Stamgjest

Post by maja# »

Jeg har ikke fått foreskrevet q10 av lege. Jeg hørte bare om at flere hadde blitt bedre av det her på forumet, så bestemte meg for å prøve det.
Nå går jeg på den som heter bio q10 gold, som er 100 mg.
Hvis du føler at det ikke er noen effekt av 30 mg vil jeg absolutt anbefale deg å ta 100 mg. Det er ikke noe skadelig som kan skje ved at du øker til 100:)
For meg så hjelper det veldig, spesielt på hjernetåken. Har en helt annen konsentrasjosevne nå etter jeg begynte på det:)
Får også mye mer energi. Merker at jeg klarer å gjøre ting som husarbeid uten at det knekker meg fullstendig. Veldig deilig da jeg før ikke har klart å gjort stort:p

Hvis du føler at ett godt kosthold hjelper deg, så har det i hvertfall hjulpet meg i slike perioder å ta en del kosttilskudd.
Det er jo næring om tas opp i kroppen uten at det trenger fordøying osv.

Er det noe jeg vil anbefale alle som har me å prøve, så er det juiceplus+ og q10.

Håper dette er noe til hjelp:)
Du er ikke rik før du har noe som ikke kan kjøpes for penger<3

Maya
Husvarm
Husvarm

Post by Maya »

Takk for tips.:-). Skal gjøre et siste forsøk med større dose av Q10. Godt vi har hverandre...

maja#
Stamgjest
Stamgjest

Post by maja# »

Absolutt;)

En ting til som har hjulpet for meg er å gå i solarium. Det trenger ikke være mer enn 15 minutter, men det hjelper virkelig på min kropp.
Nå er det jo avhengig at man kommer seg dit, men i de gode periodene mine er dette noe jeg prioriterer å bruke krefter på:)
Du er ikke rik før du har noe som ikke kan kjøpes for penger<3

lenemoren73
Rotfast
Rotfast

Post by lenemoren73 »

Dere som tar juice+
Kan disse preparatene være noen lunde det samme? :

http://www.iherb.com/Macrolife-Naturals ... 850-g/7386

http://www.iherb.com/Macrolife-Naturals ... 850-g/7781

Nå viser disse de største boksene, jeg kjøper de mindre boksene og de koster vel halvparten og kan derfor
fint bestilles til Norge uten toll.

Vet ikke om dette kan bli rimeligere enn juice+ ??
For det er jo litt dyrt har jeg skjønt...
Du ska få en dag i mårrå som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tel.......

Millo
Husvarm
Husvarm

Post by Millo »

Jeg føler også at jeg kan ta hva som helst, spise hva som helst uten at det har noen effekt! :(

Så tar gjerne i mot noen konkrete råd om hva som har hjulpet dere...

Er jo et hav å velge i der ute :shock:

mhj
Moderator

Post by mhj »

For min del så tåler jeg da dårlig kosttilskudd, som multivitaminer feks.. :hva: de inneholder stoffer som kroppen responderer negativt på, og der er en rekke på den lista. Q-10 også...

Så da setter vi rett og slett IV vitaminer rett i åra for å kompansere for det meste. Tåler den bra og trenger det for oppbygging av kroppen... B-vit, Mg/justert opp Ca, folat (B11) og en utrolig god dose C-vit

:himle: sånn e det med den statusen...

:wink: jaja
Læresetningen er: *3-2-1 STOPP* *Indre styrke og mot* *Tro, håp og kjærlighet* *Balanse, ro, harmoni og flyt*

Utredning ved LHK/SmedS http://www.strommenmedisinskesenter.no/ fra april 2009 :-)

Bloggen min kan du lese her: http://totoneimbehl.wordpress.com/

inaktiv bruker
inaktiv bruker

Post by inaktiv bruker »

Kan man få resept på Q10? Fra fastlege? Eller misforsto jeg deg Maya?
Synes det er fryktelig dyrt på apoteket. Jeg har så lyst til å prøve det siden så mange har god effekt av det. Og hvis det ikke funker på meg så sitter jeg ihvertfall igjen med følelsen av at jeg har prøvd.

Gjest

Post by Gjest »

Du får ikke q10 på resept Snurre Sprett.... men du kan feks kjøpe dem via Iherb.com. Da må du kjøpe 30 mg, fordi det er ulovlig å ta inne 100mg. Jeg var nå heldig og fant igjen min pakke på postkontoret med 100mg, men det var bare flaksen.
Ellers så har jeg kjøpt hos papayashop.no også...den er heller ikke så verst pris på. Men ellers så ligger de ganske høyt i pris ja.

Jeg har så god effekt av Q10 at jeg ikke kan være foruten :-)

Post Reply