Israel (Dødehavet)!?

Generell medisinbruk eller alternative behandlingsformer? Dette er stedet for å diskutere det. (Inneholder også trådene fra det tidligere papayaforumet)

Moderators: mhj, Milou

mita
Ny bruker
Ny bruker

Israel (Dødehavet)!?

Post by mita »

Erfaringer med Israel (Dødehavet)?

Jeg har lest om Lot Hotel i Israel, som skal være et godt behandlingssted. Lurte på om noen har vært der, og har noen erfaringer å dele? Siden det ikke er lov å reklamere her på siden, setter jeg pris på eventuelle svar på mailadressen min msorbo86@hotmail.com :)

Tula
Ikke lengre admin

Post by Tula »

Med tanke på forumreglene så vil nok tilbake meldinger og erfaringer om dette stedet ikke regnes for reklame sånn i og for seg, det er jo noe mer. Så de som har noe kjenskap til Lot Hotel i Israel må bare svare i denne tråden. Det blir ikke slettet.

Utdrag fra forumreglene:
* Reklame for produkter og tjenester tillates i den grad det kan vises til med produktomtale eller på annen måte verifiseres at produktet eller tjenesten har eller kan ha positiv effekt for ME.

Hilsen Tula.

Ps: Velkommen til forumet mita. :)
One of the things that will always be inevitable is change, full of both vague uncertainty and brilliant promise. - Robert Redford

Beate
Setter rotskudd
Setter rotskudd

Post by Beate »

Jeg kjenner hverken til dette eller andre slike steder. Men jeg skulle gjerne visst mer!

Finnes det hjemmesider til stedet?

Har du erfaring med lignende steder, Mita? Andre?
Frihet er ikke å gjøre det du vil,
men å ville det du gjør.

mita
Ny bruker
Ny bruker

Post by mita »

Jeg har ikke erfaring fra noe lignende, nei. Var hos legen i dag, og han ga meg klarsignal, skrev under og stemplet! :D Så hvis alt går etter planen drar jeg i påsken! De jeg drar med er http://www.vitohelse.no/
M

Paven
Husvarm
Husvarm

Post by Paven »

Betyr det at du har fått dekt det av trygdeetaten elller.....? :)
Det er alltid en sol en eller annen plassen

Tussen
Groddfast
Groddfast

Post by Tussen »

ojojoj, dette høres spennende ut!!! Skriv mer om du orker, mita!

Vet du om de som jobber der har kjennskap til ME?

Jeg leste faktisk en annonse for dette stedet i et Psoreassis-blad for ikke lenge siden. Syntes det hørtes veldig deilig ut! Og jeg la merke til at prisen var grei i forhold til mye annet jeg har lest om (mener å huske at det var ca 18.000 for 3 uker inkl behandling/opphold/helpensjon?).

Har vært ved Dødehavet (kun et kort stopp på et par timer), og der er veldig deilig. Nydelige soloppganger/nedganger. Deilig klima, og å bade i Dødehavet er en fantastisk opplevelse i seg selv! Huda mi var silkemyk i 2 uker etterpå (etter kun 1 bad!).

Gjorde en endring på dette innlegget, da jeg oppdaga at reisen ikke er inkludert i prisen fra Vito Helse slik jeg trodde.
Last edited by Tussen on Thu Nov 02, 2006 15:27, edited 1 time in total.
Tussen
---------
"Jeg har aldri mislyktes, jeg har bare funnet 10.000 måter det ikke fungerer på!"
Thomas Edison

fredrik
Stamgjest
Stamgjest

Om Lot hotel

Post by fredrik »

hei og hallo.

Jeg har vært der før jeg ble syk og den gang hadde de et fantastisk opplegg for psoriasis pasienter. Siden har de utviklet et flott Spa opplegg. Hotellet har hjemmeside

Bading i Dødehavet er meget sundt og maten god om enn litt uvant ettersom den er laget etter cosher prinsippet.

Turen dit er ganske lang, men det er vel verdt turen om det kommer deg fram.

linken til hotellet er:
http://www.lothotel.co.il/

Skrev vel litt mer på MENIN forumet.
Om noen har spørsmål skriv gjerne PM

Mvh
Fredrik

Tussen
Groddfast
Groddfast

Post by Tussen »

Tussen wrote:Påska kan nok være en fin tid å reise på. Jeg anbefaler ikke å reise til Israel før tidligst i begynnelsen av mars, for det er ørken og temperaturforskjellene mellom dag og natt kan være ganske store. Ikke sikkert alle ME-kropper reagerer på store temperaturskifter, men min gjør det i alle fall...
Trekker tilbake dette...

Har surfa litt, og ser at akkurat dødehavet, pga sin beliggenhet 400meter under havet har stabil temperatur gjennom hele døgnet og året. Mitt reisefølge fra den gangen jeg var der, minnet meg også på at vi den gang kommenterte og var overrasket over hvor mye varmere det var der oppe enn nede ved Rødehavet...
Tussen
---------
"Jeg har aldri mislyktes, jeg har bare funnet 10.000 måter det ikke fungerer på!"
Thomas Edison

Tussen
Groddfast
Groddfast

Re: Om Lot hotel

Post by Tussen »

fredrik wrote:Turen dit er ganske lang, men det er vel verdt turen om det kommer deg fram.
Tenkte jeg skulle spesifisere dette slik at de som er litt lettere rammet ikke blir skremt bort :wink: Flyturen er ca 5 timer om det er direktefly (regner med at den reiseoperatøren bruker charter og har direktefly?). Så må man beregne tid før man kommer seg ut av flyplassen. Sikkerhetsopplegget er strengt, og det kan ta et par timer... I tillegg kommer bussturen fra flyplassen til Dødehavet. Vet ikke hvor lang den er, men vil gjette 1-2 timer.

Så det blir vel ca det samme for en tur til Kanariøyene, tenker jeg...

Reiseoperatøren har sikkert bedre info om dette.
Tussen
---------
Thomas Edison

mita
Ny bruker
Ny bruker

Post by mita »

Paven wrote:Betyr det at du har fått dekt det av trygdeetaten elller.....? :)
Trygdeetaten har ikke dette stedet på sin "liste", så jeg får ingenting derfra. De 20000 må jeg få tak i selv, og for en 19-åring er jo det endel penger..Men hvis jeg ikke blir frisk nok til å studere til høsten så hjelper det jo ikke med penger i banken! Så jeg tar en sjangs, og har stor tro på at dette kan hjelpe. Jeg har ikke fått bekreftet plass enda, venter fortsatt på svar fra Vito Helse. Men regner med at det går i orden, de sa hvertfall at det var ledige plasser noen dager før jeg sendte søknaden.

Tussen
Groddfast
Groddfast

Post by Tussen »

Hei Mita,

Spent på om det ble tur, og hvordan det evt gikk. Kjempefint om du har tid/ork/lyst til å dele noen ord med oss :wink:
Tussen
---------
Thomas Edison

mita
Ny bruker
Ny bruker

Jeg må ha gått av feil og havnet i himmelen!!

Post by mita »

Dødehavsoppholdet var helt fantastisk, jeg var ikke trøtt og sliten ett eneste sekund på 3 uker!! Det har jeg ikke opplevd på 6 år, og den følelsen kan ikke beskrives med ord..Hele opplegget var fantastisk, da vi kom ned fikk vi spesialtilpasset behandlingsopplegg med mud, massasje, svovelbad, soleksponering, flere timer hos israelsk lege og flere timer hos den norske legen (både fysisk og psykisk behandling), og hva vi ellers skulle gjøre i forhold til fysisk anstrengelse og aktivitet. Det var til sammen tre stykk med ME, vi hadde varierende grad av symptomer. Alle følte seg mye, mye bedre i det klimaet, og vi hadde flyttet ned på dagen alle tre. Nå har jeg vært hjemme i tre dager, og fortsatt er energinivået bra, jeg sover godt om natta og er opplagt om dagene. Dersom noen vil vite mer, så er det bare å ta kontakt! Ellers henviser jeg til www.vitohelse.no.

Hilsen en opplagt, blid, fornøyd og ikke-trøtt jente:)

Post Reply