HJELP! Vedtak om stans av AAP

Her ligger relevante trygdeforskrifter, samt råd, tips og egne erfaringer i møte med trygdesystemet og andre offentlige etater når det kommer til trygd, sykepenger, rehabilitering og arbeid. Vi har en trygdeveileder.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
Lykketrollet
Husvarm
Husvarm

HJELP! Vedtak om stans av AAP

Post by Lykketrollet »

Jeg mottok igår et vedtak om stans av AAP fra 1. Mars 2017, med begrunnelse om at mitt NAV-kontor ikke har gjort noen vurdering om at jeg oppfyller kravene om forlengelse av AAP. Dette tiltross for at jeg var igjennom en restarbeidsevnevurdering i regi av Futura, som konkluderte med at jeg har 0 arbeidsevne. Dette tiltaket ble iverksatt for en videre søknad om uføretrygd. Jeg har mottatt AAP i 5 år nå.

Jeg har gjentatte ganger forsøkt å komme i kontakt med min saksbehandler siden konklusjonen fra Futura ble sendt til mitt NAV-kontor 11. nov 2016, uten å lykkes. Hun har virkelig ikke gjort jobben sin og ikke tatt tak i ting tiltross for forsøk på kontakt 4-5 ganger siden 29.11.16.

Nå står jeg altså her og mister AAP om bare 8 dager. Har selvfølgelig desperat forsøkt å få kontakt med saksbehandleren via telefon og oppmøte på tilhørende NAV-kontor, men saksbehandler er på ferie (selvfølgelig!!) og det er visst bare hun som kan se på saken.

Så!!! Har noen opplevd liknende hvor saksbehandler har fått ryddet opp slik at pengene IKKE stanses?

Er nå helt fortvilet og uttafor.. Har virkelig gjort mitt for å få en klarhet i saken tidligere, men blir nå straffet pga en saksbehandler som IKKE har gjort jobben sin.
"If I lay here
If I just lay here,
would you lie with me
and just forget the world?" - Snow Patrol

Simira
Moderator

Re: HJELP! Vedtak om stans av AAP

Post by Simira »

Be om å få bytte saksbehandler ettersom saksbehandler ikke har gjort nødendige tiltak som dere har blitt enige om. Ring dem og be om å få snakke med sjefen til saksbehandleren, og send en skriftlig melding om det.

Har du rett på fri rettshjelp? Hvis du ikke er gift med noen som har ok inntekt så kan du ha rett på gratis advokathjelp til dette.

krikkert
Groddfast
Groddfast

Re: HJELP! Vedtak om stans av AAP

Post by krikkert »

Mas. Mas mer. Ring dem, og si at du kommer til å ringe tilbake daglig inntil du får snakke med noen som faktisk har sett på saken din.
krikkert er jurist med spesialisering i trygderett og tidligere ansatt i NAV. Mine svar er ikke offisielle svar. Jeg tar ikke imot spørsmål per PM lenger.

Post Reply