Naturlige vitaminer/"grønt pulver"

Om kosthold, ernæring, fordøyelse, matintoleranse og dietter. Inkluderer tråder om pH-balanse i kroppen, laktat og natron.

Moderators: mhj, Milou

Milou
Administrator

Naturlige vitaminer/"grønt pulver"

Post by Milou »

Jeg har lest i utenlandske blader / på nettsider om folk som har opplevd stor bedring av "grønt pulver" som Supergreens o.l. (Kosttilskudd som skal inneholde "alt" av vitaminer og mineraler i høye doser; avgifte kroppen, styrke leveren og immunforsvaret osv. osv.)

Noen som har erfaringer eller innspill?

Jeg har bare funnet én variant som distribueres i Norge: Vital Greens
Last edited by Milou on Tue May 13, 2008 18:39, edited 1 time in total.
* Milou *

marimor
Administrator

Post by marimor »

Jeg tror det er noe av det samme jeg har; heter superfuel og er utenlansk. Får den på spesiell godkjenning av Mette. Den skal visst være en skikkelig næringsbomde, med masse snadder i. Vettu har ikke fått prøvd den helt ut for jge fikk magtull før jul og sluttet på alt. Eneste jeg har lagt merke til er at jeg reagerer veldig kraftig på rødbetrot som er inni og mulig algene. Skal gi oppdatering når jeg har prøvd mer. Vil tåle den, siden det er så mye næring i den :wink:
Be yourself, everybody else is taken :snill:

Tøtta
Stamgjest
Stamgjest

Post by Tøtta »

Jeg kjøpte noe som heter "Green Magic" fra "New Spirit Natural inc" av Bart Smyth i forbindelse med avgifting av kroppen (kvikksølv). Da boksen var tom var det umulig å få tak i mere. Han hadde kun tatt med noen bokser med fra Sverige som han solgte på Alternativmessa. Fant et nettsted hvor de solgte produktet, men IKKE TIL NORGE! Norge var ikke et alternativ blandt landene som var oppført. Blir så frustrert av dette! Gikk over til Sun Chlorella istedet.

Milou
Administrator

Post by Milou »

Jeg har nå brukt "grønt pulver" i tre måneder og er kjempefornøyd!

Hadde lenge følelsen av at cellene mine manglet oksygen (selv før jeg visste at dette er en reell problemstilling), og jeg var overbevist om at det var noe galt med næringsopptaket mitt. Selv om jeg er nøye på kostholdet, var det som om kroppen min ikke tok til seg næring. Hadde inntrykk av at jeg like gjerne kunne spist papp... Kroppen min responderte jo ikke. :wink:

Men nå kjenner jeg meg levende igjen! Den generelle elendighetsfølelsen er borte. Jeg har mer energi, ikke lenger tung og dorsk, og er smidigere i kroppen. Bedringen er synlig for andre også - huden er ikke grå-gusten, men klar og fin, og jeg er ikke lenger så dratt og livløs i ansiktet.

Jeg har prøvd både Vital Greens og Opti Green fra Udo's Choice, foretrekker sistnevnte. Dette er naturlige vitaminer, dvs konsentrat av grønnsaker og vekster. Kroppen gjenkjenner dette som mat, i motsetning til syntetiske vitaminer som muligens ikke tas opp i kroppen i særlig grad.

Før brukte jeg mye penger på diverse piller med liten effekt, og selv om dette ikke er billig er det definitivt noe jeg vil bruke pengene mine på!

PS endret overskriften på tråden.
* Milou *

lykkefund
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by lykkefund »

Jeg bruker teer med naturlige virkestoffer og vitaminer. Norsk er kjempefornøyd. Renser levra hver dag, med te av artisjokk og gurkemeie.
jeg må gå mine trinn alene- og jeg skal klare det:-)

http://surekrokodiller.blogspot.com/
http://byskogenkafe.blogspot.com/ sybloggen min

Gebe
Stamgjest
Stamgjest

Post by Gebe »

Hei,
Eg kom over noko på nett som gjeld dette. Det ser ut som det kan bli enda vanskelegare å få kjøpt slike kosttilskudd i framtida.

http://canlyme.com/forum/viewtopic.php? ... ight=codex

Dette er linken til ein tråd i eit Canadisk forum. Saka er at det blir arbeida med noko som heiter Codex alimentara; det er reglar og standardar for mat som liksom skal gjelde verda rundt. Dette skjer delvis i regi av FN (?), og WTO(?) Fekk ikkje med detaljane i farta. Kort fortalt ser det ut som om det skal kome reglar som gjer at det blir ulovleg å kjøpe kosttilskudd, vitaminar o.l. utan resept. Krav til godkjenning vil vere av ein karakter som berre store farmasøytinske selskap kan oppfylle. Altså bestillingsverk for storindustrien.

Litt pessimistisk å ta sorgene på forskudd, men eg blei litt skremt av å lese på denne linken (som dessverre er på engelsk). Kosttilskudd er jo ein viktig faktor for å styrke immunforsvaret og bli frisk, anten det er infeksjonar eller anna som har tappa kroppen for viktige næringsstoff.

Har ingen erfaring med grønt pulver, men trur gjerne at det har noko for seg....

Hilsen Gebe

tumla
Ny bruker
Ny bruker

Post by tumla »

Heisann!

Pulveret du tenker på er nok dette:
http://www.innerlightinc.com/EUROPEEN/F ... ID=mharris

Det finnes så vidt jeg vet kun èn dame som driver med blodanalyser etc. samt dette pulveret og dråpene i Norge. Hun har lang erfaring. Jeg var hos henne i går. Utrrolig spennende. Jeg er i utgansgpunktet en skeptiker, da jeg er helsefaglig utdannet selv, men dette synes jeg var veldig spennende. Veldig spennende å se sitt eget blod forstørret opp slik at man faktsik ser blodcellene som beveger seg rundt, makrofager, B-celler, sopp, adrenalin, krystaller av urinsyre etc. Fascinerende!

Skal selv starte på dette grønne pulveret, dråpene og en kostholdsomlegging nå på mandag, og er veldig spent på om det vil ha noen virkning. Blodanalysen var uansett utrolig spennende! Det koster noen tusenlapper, men virker det er det verdt det synes jeg.

Kan videreformidle kontaktinfo dersom hvis du sender meg en PM.

Monika
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Monika »

Gebe wrote:Hei,
Eg kom over noko på nett som gjeld dette. Det ser ut som det kan bli enda vanskelegare å få kjøpt slike kosttilskudd i framtida.

http://canlyme.com/forum/viewtopic.php? ... ight=codex

Dette er linken til ein tråd i eit Canadisk forum. Saka er at det blir arbeida med noko som heiter Codex alimentara; det er reglar og standardar for mat som liksom skal gjelde verda rundt. Dette skjer delvis i regi av FN (?), og WTO(?) Fekk ikkje med detaljane i farta. Kort fortalt ser det ut som om det skal kome reglar som gjer at det blir ulovleg å kjøpe kosttilskudd, vitaminar o.l. utan resept. Krav til godkjenning vil vere av ein karakter som berre store farmasøytinske selskap kan oppfylle. Altså bestillingsverk for storindustrien.

Litt pessimistisk å ta sorgene på forskudd, men eg blei litt skremt av å lese på denne linken (som dessverre er på engelsk). Kosttilskudd er jo ein viktig faktor for å styrke immunforsvaret og bli frisk, anten det er infeksjonar eller anna som har tappa kroppen for viktige næringsstoff.

Har ingen erfaring med grønt pulver, men trur gjerne at det har noko for seg.... Hilsen Gebe
Dette direktivet kommer fra EU.
En codex som er under utarbeidelse og vil bli innført i Norge uten motforestillinger; hvis ikke det kommer massive protester fra "hvermansen".
Vi skal "beskyttes" fra alt som heter kosstilskudd og urteprodukter, ekstrakter o.l.

Politikerne våre "sover sin søteste søvn" og derved påføres vi tilslutt utbotelig skade. Mattilsynet er verdt bare en hånlatter. De løper bare kapitalkreftenes vei.
Det er legemiddelindustrien som til sist blir den store vinneren oppi dette.

Snart vil alt bli bli regulert via resepter og legene. Man kan få gåsehud av mindre.
Vi får ikke lenger lov til å stole på egne vurderinger og ha tiltro til det naturlige og hva som gagner oss best.

Les mer her:
http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/ ... n=1&id=545
Det finnes også artikler om denne EU-codeks som snart vil gjelde.

Meld dere inn i Fritt Helsevalg; og vær med å støtte en ideell organisasjon som kjemper mot dette og mye annet, til menneskenes beste.
Monika

Monika
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Monika »

Det ser ut til at WHO er med på å akseptere denne codexen.
Fritt Helsevalg gikk sammen med andre organisasjoner imot EU-parlamentet og fikk stoppet innføringen av denne codexen; inn til videre.

Les hva Vitality skriver (Canada).
http://www.vitalitymagazine.com/node/310

Overskrift:
Codex Alimentarius — An Emerging Threat
February 2005 Articles
The Greatest Threat to Freedom of Choice in Health Care that this Century has Ever Produced • by Helke Ferrie
Monika

Milou
Administrator

Post by Milou »

Kanskje de skal forby buljong også? :?
(= ekstrakt av grønnsaker og urter)

Angel_-
Blomstrer
Blomstrer

Post by Angel_- »

Heisann Milou,

Takk for info så langt. Har endel spørsmål jeg...så jeg fyrer bare løs. Får du kjøpt den udos coice på helsekost her i Norge eller? Hvor mye skal/burde man spise på en dag? Hvordan smaker det? Hvordan er konsistensen?

Jeg er relativt kresen + at jeg er sinnsykt MYE kvalm, jeg klarer rett og slett ikke få i meg mye. Og det som går inn er som regel ikke det som er "sunt". (i gåseøyne fordi det er så mye formeninger om akkurat hva som er og ikke er sunt) Det som er problemet er at når jeg er så kvalm så klarer jeg ikke spise uansett hvor bra det er for meg. Derfor hadde det vært topp dersom dette som er så næringsrikt også er lett å få i seg.

Takker for alle svar! :klem:
"YOU must be the CHANGE you want to see in the WORLD!"
-Mahatma Gandhi

Milou
Administrator

Post by Milou »

Angel:

De selger Opti Green på Kinsarvik i Bergen (også postordre) - så mulig andre helsekostbutikker også har?

Jeg synes det smaker kjempegodt, men alle er sikkert ikke enige! Har hørt noen kalle det for grønskevann... Smaken er mildt basisk, altså det motsatte av syrlig. Jeg blander en spiseskje i en halv liter vann (på flaske, og rister godt). Kan også blandes i juice, smoothie osv.

Jeg begynte med en teskje og økte dosen, man kan ta opp til fire spiseskjeer om dagen. Med en ss/daglig varer en boks en måned.

Tumla:

Ja, det var Innerlight Supergreens jeg tenkte på i utgangspunktet! Men fant ingen norske distributører. Håper du holder oss oppdatert, dette behandlingsopplegget høres spennende ut!

Post Reply