Ned i vekt...

Om kosthold, ernæring, fordøyelse, matintoleranse og dietter. Inkluderer tråder om pH-balanse i kroppen, laktat og natron.

Moderators: mhj, Milou

Kaktus
Groddfast
Groddfast

Post by Kaktus »

DragonEye wrote:Tusen takk for koselige tilbakemeldinger, jenter! :snill: :klem: til dere alle!

Lille P: Ja, jeg leter også etter anbefalninger for ME-syke ved operasjon, husker ikke hvor jeg har lest det, og er ikke sikker på om det er andre ting å passe på, enn å si fra ang adrenalin. Jeg har fylt ut et sånt helseskjema, der jeg har krysset av og forklart ting og tang, som jeg allerede har sendt til sykehuset. Men ville også gjrene lest igjennom den tråden om anbefalinger, i tilfelle det står noe mer viktig der... :klem:
:klem:
Hei DE! Jeg vil ønske deg masse lykke til med operasjonen, godt de fant ut hva som forårsaket smertene dine. Håper alt går bra med deg videre! :klem:
Er det dette skrivet du leter etter forresten? Finnes på ME-foreningens sider:
http://www.me-forening.no/index.php?opt ... &Itemid=52
"Alle disse dagene som kom og gikk - lite visste jeg at de var selve livet"...
"You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have"...

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Tusen takk, Kaktus! :klem:
Ja, det var det jeg lette etter, fant det selv også til slutt, men takk likevel! :klem:

Må si jeg ble litt skeptisk da jeg leste dette, det var litt mer omfattende enn hva jeg trodde... Skal få printet det ut, og så får jeg ringe sykehuset og sjekke hva jeg (eller de) må gjøre. Litt redd for at det får noen konsekvenser for operasjonen, tenk om de ikke vil operere likevel, eller at op. blir utsatt fordi det er så mye å ta hensyn til? hmmm... grubler litt nå, jeg... Men, det ordner seg vel på en måte! :)
Det ordner seg nok! ;)

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Jeg fikk telefon fra sykehuset idag, om at dagkirurgen har avvist meg! :ud: :( Dette fordi de mente at jeg trenger å legges inn, på bakgrunn av opplysningene jeg ga på det helseskjemaet jeg måtte fylle ut og sende dem. Så nå blir papirene mine oversendt til en annen avdeling, og alt av info fra meg må sendes inn på nytt! :(

Jeg var inne på fritt sykehusvalg, og ventetid er 14 uker! :trøtt: Jeg håper likevel at jeg kommer fort inn, for jeg skulle jo egentlig opereres neste uke...

Jeg har ikke sovet hele natt, ironisk nok pga at jeg fikk vondt igjen i går kveld, ca kl 2200, og er fremdeles ikke kvitt smertene eller kvalmen, selv om jeg heldigvis klarer å sitte/ligge stille. Så da den telefonen kom idag, ble jeg ikke så glad akkurat... :(

Det verste er at jeg ikke har spist mer fett enn jeg har tålt til nå, så jeg lurer på det med magesyre ennå, jeg, altså. Jeg drakk 3 kopper kaffe igår, og spiste 4 clementiner, noe som ikke er smart mtp fordøyelsessmerter pga syre... Jeg drikker ikke kaffe til vanlig, men hadde hørt at varm drikke kan ha en helsemessig effekt i disse influensatider...

Hvis jeg skal se det positive i dette at skal legges inn istedenfor å komme på dagkirurgen, får jeg vel kanskje en tryggere operasjon, sånn ME-messig sett...

Det ordner seg vel på en måte, jeg skal iallefall "aldri" drikke kaffe igjen!

:klem: til alle som er innom!
Det ordner seg nok! ;)

yavindo
Husvarm
Husvarm

Post by yavindo »

Hei DragonEye
Leit at det ikke ble noe operasjon på deg, men som du sier for å være på den sikre siden og for ditt beste ble den utsatt ,håper du kommer inn fort og slippe mye smerter (anfall).

Det er faktisk betryggende at de tar dette på alvor :to:
lykke til :klem:
Det er alltid håp

hønepøne
Husvarm
Husvarm

Post by hønepøne »

Hvordan går det med deg D.E ?
Har smertene dine gått over nå?
Håper ikke det går med deg som det gjorde med meg.
Tenker på deg nå!!!

Vennlig hilsen hønepøne

Lille P
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by Lille P »

Hei DE!

Egentlig, så var det bra de fant ut du må legges inn, for jeg synes det hørtes skummelt ut å kun komme inn, og bli operert, og slengt ut igjen med en gang man våkner..! :shock:

Det er forhåpentligvis pga de har skjønt man ikke kan gjøre sånt med en med ME..
Men, det er synd det blir utsatt, pga smertene og alt det. Håper du kommer rakst inn til operasjon, og at de ikke utsetter det for lenge.. :?

Lite morsomt med nytt smerteanfall, og så beskjed om utsettelse av op. :klem:
Håper, og ønsker at dette var det siste anfallet ditt på en god stund, forhåpentligvis rekker du å komme til operasjon før du får nytt anfall. *krysser fingrene*

Leger er noen rotehuer, håper bare de gjør alt riktig når de skal i gnag, og ikke glemmer igjen tupèen sin inni magen din eller noe :mrgreen:

(Obs, overtrøtt, galgenhumor forekommer! ;-) )
ME syk i 19 år..
Mitt motto: LEV mens du kan, om så bare for 5 minutter i gangen!! :D

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about3530.html]Tråden min[/url]
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Hei, alle sammen, tusen takk for meldinger! :klem:

Skal prøve å oppdatere litt herfra:

Fytti katta, jeg har vært igjennom litt av en sjau siden sist! :trøtt: :is:
Etter to døgn uten at smertene gikk over, kjørte gubben meg på legevakta. Derfra bar det rett på sykehuset. Ble innlagt med gallesteinsutløst akutt pankreatitt (bukspyttkjertelbetennelse) Fikk smertelindring (morfin) og kvalmestillende. Det ble satt inn kateter og jeg ble væsket opp intravenøst.

Etter noen dager fikk jeg også betennelse i galleblæra, og ble satt på antibiotika. Hell i uhell var at de nå så et "vindu" for å fjerne galleblæra, den måtte taes nå, eller så måtte jeg vente flere måneder og risikere nye bukspyttkjertelbetennelser, noe som kan være ganske så alvorlig... Heldigvis fikk de tid til meg "innimellom" de planlagte operasjonene, og jeg ble operert sist onsdag kl 20 om kvelden.

Det var trygt å høre at de hadde hatt ME-pasienter før, og at den narkosen de vanligvis brukte, var den som er foreslått for oss med ME.

Dagen etter operasjonen, var jeg i fin form, og ble sendt hjem. Men da vi kom hjem, var det bare 16 grader i huset, og jeg fikk et frostanfall med magesmerter igjen. Ringte sykehuset som ba meg komme tilbake. Ble innlagt igjen, og den natta hadde jeg det ikke godt! Lå i en døs neste morgen/formiddag, men klarte etter smerte/kvalmelindring å dusje. Ble bedre utover dagen, og fikk lov å reise hjem igjen.

Nå har jeg sovet hjemme 3 netter, og det går mye bedre! :) Skal man være syk og må på sykehus, så er det utrolig viktig å føle at man blir tatt vare på, og det ble jeg virkelig på kirurgen 1 på Drammen sykehus! ALLE jeg kom borti der var helt fantastiske mennesker, hjelpsomme, omsorgsfulle og koselige og morsomme! :) :snill: Jeg har aldri opplevd maken i hele mitt liv! Min tillitt til det norske helsevesenet har vært noe tynnslitt med årevis med rare opplevelser, men på denne avd. tror jeg de har måttet samle alt som kan krype og gå av vennlige sjeler! Nå høres jeg vel nesten frelst ut, men de har vært så fantastiske at jeg har ikke ord! :snill: :klem:

I dag var siste dag med antibiotika, galleblæra er borte, og betennelsen i bukspyttkjertelen håper jeg forsvinner helt snart. Må bruke litt tid på å komme meg igjen, var en stund bekymret for ME-formen, som var helt på bonn. Men jeg tror og håper at det har gått greit, og at det ikke har gitt noen varig knekk. :)

:klem: til alle som leser!
Det ordner seg nok! ;)

Magda
Blomstrer
Blomstrer

Post by Magda »

:rose: :rose: :rose:
:klem:
Får håp det bi likar i mårra!

Juni
Rotfast
Rotfast

Post by Juni »

Wow, det var litt av en tørn :shock:

Skal si du har gjennomgått siden sist!

Men det var godt å høre at du var fornøyd med behandlingen du fikk på sykehuset. Håper du fort kommer til hektene igjen!

God bedring!

:klem: Juni
[i]Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg[/i]

murse
Stamgjest
Stamgjest

Post by murse »

Dette hørtes ikke godt ut!
God bedring :D
Murse 30, ME etter CMV og EBV nov06

Smil og vær glad, så blir allting bra:-)

Sommerfugl
Setter rotskudd
Setter rotskudd

Post by Sommerfugl »

Hjelp, det var en fryktelig omgang..

Masse god bedring til deg..

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Ojsan, DE, her har det skjedd ting! :shock: Og stakkar, så forferdelige smerter du må ha hatt! Men enda godt det kom noe skikkelig godt ut av det - galleblæren er borteborte :mrgreen:

Det er så viktig å fortelle om slike fantastiske opplevelser slik du har nå hatt på Drammen sykehus :to: Jeg er veldig påpasselig å rose når ros er fortjent - for man hører så mye negativt, og absolutt viktig det også når det er berettiget, men man må ikke glemme de gode opplevelsene! :) Flott at du fikk dette, etter så mye vonde opplevelse oppgjennom :tob:

Goooood bedring, DE :klem:
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Post Reply