Ned i vekt...

Om kosthold, ernæring, fordøyelse, matintoleranse og dietter. Inkluderer tråder om pH-balanse i kroppen, laktat og natron.

Moderators: mhj, Milou

Post Reply
DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Ned i vekt...

Post by DragonEye »

Hei, alle sammen! :)

Som mange av dere vet, har jeg slitt med alt for mange kilo i mange år, mye pga sykdommen Lipødem. Mange av oss med ME er inaktive, noe som ofte resulterer i vektproblemer. Andre har motsatt problem, at de veier for lite, men dette innlegget handler altså om overvekt/fedme.

Jeg har som mange andre forsøkt diverse kurer og dietter, uten hell.

Men siden 5. februar har jeg klart å gå ned 7 kilo! :D
Jeg ville bare dele dette med dere, for det har gått veldig fint! Jeg går på Noka-produktene, og det er idag nudel-retter og forskjellige bars man kan spise i tillegg til den opprinnelige milkshaken man måtte gå på før. I tillegg kan man spise vanlig mat til ett av dagens 4 måltider, men man må passe på kalorimengden, da! :wink:

Jeg er kjempefornøyd foreløpig, men jeg har ca 40 kg for mye ennå, så jeg er jo bare i startfasen... hehe... Så jeg håper at vektnedgangen fortsetter like raskt og smertefritt som den har gjort til nå! :tob:

:klem: til alle fra Laila
Det ordner seg nok! ;)

Renate
Stamgjest
Stamgjest

Post by Renate »

wow! så flott for deg! Gratulerer så mye! :) Det vil jo helt sikkert hjelpe deg i hverdagen, å bli lettere i kroppen, men også det med at du mestrer dietten. Jeg heier deg frem videre! :tob:

sofen
Husvarm
Husvarm

Post by sofen »

Du er kjempeflink!

Jeg er også der at jeg burde gå ned en heeeeel del kilo, men jeg er absolutt ikke der at jeg er istand til å gjøre noe med det. Jeg kunne gjort det om jeg var alene, men jeg har tre barn som jeg lager måltider til, og kan ikke holde på med diett i tillegg. Det er jeg altfor sliten for, må bare hive i meg av det som finnes, orker ikke tanken på å lage noe annet til meg selv. Men en dag, DA skal jeg nok komme igang!

Drømmer om en hel del uker på et helsested, der jeg kan spise sunt, BARE hvile og strikke, og sitte ute i vårsolen. :sssh:
hilsen sofen
ME-syk siden okt 05/diagnose 09 samt narkolepsi, psoriasis osv.......
http://sofenshjorne.blogs.no

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Wow, så flott, Dragoneye :mrgreen: Så flink du er!

Jeg kunne og burde godt ned noen kilo, og vet at noen kilo vil forsvinne om jeg kutter ut godteri :oops: Men strever virkelig mye med å kutte det ut, selv om jeg har klart det i perioder. Det er jo faktisk ikke sååå enkelt når man sitter hjemme hver kveld :? Jeg veier meg ikke så jeg aner ikke hva jeg veier, men tror at 10 kg hadde gjort godt ;)

Et godt tips med Noka! Jeg har vært litt engstelig for slikt i forhold til ME, men det er kanskje uten grunn? Flere som har brukt dette eller andre typer slankekurer?

Keep on the good work, DE :tob:
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

lykkefund
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by lykkefund »

Gratulerer så mye, :to:
det er så morro å høre. Jeg har også noen kilo for mye.
Men de bruker å forsvinne til våren. (liker å være litt rund)
jeg må gå mine trinn alene- og jeg skal klare det:-)

http://surekrokodiller.blogspot.com/
http://byskogenkafe.blogspot.com/ sybloggen min

Magda
Blomstrer
Blomstrer

Post by Magda »

Hurra for deg!
Kjempejobb :to:
Får håp det bi likar i mårra!

Skrulla
Stamgjest
Stamgjest

Post by Skrulla »

Hipp hurra for deg :D :D :D
Så flink du har vært, nå bør du være virkelig stolt :D

Chanè
Fast plass
Fast plass

Post by Chanè »

Så flink du er!! 7 kilo er jo en kjempestart!! Gratulerer og lykke til videre!

Tussaluso
Bofast
Bofast

Post by Tussaluso »

Så flott! Gratulerer :to:
"Do what you feel in your heart to be right - for you'll be criticized anyway. You'll be damned if you do, and damned if you don't." Eleanor Roosevelt

Tina
Administrator

Post by Tina »

Så utrolig bra!
Lurer på om jeg hadde tålt en slik kur...
Jeg tviler egentlig på det da jeg blir veldig uvel/syk av for lite mat.
Merket du at du ble verre i begynnelsen, gikk det i tilfelle over fort?

Jeg får en følese av å få føling når jeg spiser mindre (enda jeg vet ikke egentlig hvordan føling er, hehe). Jeg blir skjelven, veldig tom, fjern i hodet og litt forvirrret nesten. Skikkelig ekkel tilstand.
Men kunne egentlig tenkt meg å gå ned 8 kg.

Kanskej jeg hadde tålt en slik kur..... :trådsnelle:
-Sammen er vi sterke-

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Hei, alle sammen, og tusen takk for koselige og oppmuntrende tilbakemeldinger! :) :klem:

Her er linken til NOKA:
http://www.nokadietten.no/

I begynnelsen (2-3 første dagene) var jeg en smule sulten, men så gikk det raskt mye bedre. Imidlertid har jeg følt at jeg faktisk har hatt bedre energi i denne tida enn før dietten! :) Jeg blir også vanligvis arm og mer uttmattet av for lite mat, men dette har jeg ikke erfart nå.

Etter som reklamen sier, skal NOKA inneholde alt man trenger av proteiner, karbohydrater, fett, vitaminer, mineraler omega 3 og 6 osv...
Dersom man spiser 3 Nokamåltider om dagen, skal man ha fått i seg dagens rasjon av alt dette.

Man skal spise minimum 800-900 kcal om dagen, ellers vil kroppen tviholde på fettet. Man trenger ikke å spise NOKA til alle 4 måltidene, man kan godt bytte ut 1 eller 2 måltider med vanlig mat, og likevel gå ned i vekt. (Man må selvfølgelig passe på kalorimengden, da!)

Når man ikke kan trene, synes jeg dette er genialt!

Jeg for min del, sover lenge om morran, så jeg spiser frokost når jeg står opp, ofte i 11-12 tida. Da tar jeg gjerne NOKA-nudler, som jeg putter i en skål og har over kokende vann. Til lunsj, 14.30-tida, tar jeg ofte en crisp-bar. Middag i 17-tida, steker strimler av svin eller kylling, og spiser med grønnsaker og salat! Nam! :) Til kvelds ca kl 20, tar jeg litt NOKA-pulver ristet ut i skummet melk. Eller en Confect-bar.

Det eneste måltidet jeg altså lager, er en lettvint middag. Resten er så og si ferdig fra butikken! ;)

Jeg har kjøpt en ildfast form med teflonbelegg, oppi der har jeg løk, champignon, paprika, squash og broccoli. Dette koser seg i ovnen en times tid, uten noen form for maragrin eller olje. Slik får jeg en mør og saftig grønnsaksform, som jeg har i flere dager, ved siden av kjøtt eller fisk.

Jeg er veldig glad i dressing på salaten, og har funnet en italiensk fettfri dressing med veldig få kalorier. Den er faktisk god også! hehe! :)

Tidligere har jeg prøvd Fedon-opplegget, men jeg gikk ned noen kilo de første dagene, og så bråstoppet det. Jeg ble også fryktelig sliten og lei av å tilberede mat hele tida! Med NOKA slipper jeg å tenke på å lage mat til hvert måltid, og det er virkelig god AAA!!! ;)

Huff, nå høres det ut som om jeg har begynt å reklamere her, og det er ikke det som er meninga! Jeg har ikke fått meg jobb som NOKA-selger, eller noe sånt, altså! hahaha! :) Men jeg vet at det er mange som sliter med vekta, så jeg måtte jo dele dette med dere!

Hver og én må velge hva som passer for seg, jeg kan bare fortelle om min erfaring hittil. Jeg skal prøve å oppdatere underveis åssen det går med vekt, motivasjon, form osv...

:klem: til alle fra Laila! :)
Det ordner seg nok! ;)

Lille32
Husvarm
Husvarm

Post by Lille32 »

Gratulerer! Så flink du er, DragonEye :D

Jeg har 10-15 kilo som skulle vært borte, og har forsøkt Noka-kuren. I motsetning til deg, var jeg mye sulten og følte ikke at Noka var noe for meg. Jeg er ikke i form til trening, så jeg begynte å bli ganske så fortvilet over de kiloene som ikke akkurat forsvant av seg selv. Jeg er alenemor, så kveldene ble lange, og da ble det ofte noe godt å spise (trøste meg med) utover kvelden. Jeg skjønte jo at jeg aldri kom til å slanke meg på den måten.

Jeg la fram dette for legen, og hun skrev respet på Reductil til meg. De skal gjøre deg fortere mett slik at du spiser mindre. For min del demper de også suget etter noe godt :D Jeg har gått på disse i 2 uker nå, og har ikke lenger problemer med å holde meg til faste måltider. Jeg spiser heller ikke de samme mengdene som før, da jeg ikke er like sulten eller "fysen". Utrolig nok har jeg ikke lyst på godteri heller, jeg som var fullstendig avhengig av sjokolade!!

For meg var disse tablettene det sparket bak jeg trengte for å gjøre noe med situasjonen. At jeg har gått ned 2 kilo hittil, skader jo heller ikke :D

Lykke til videre, DragonEye :tob:
"Livet handler 10% om hvordan du har det, og 90% om hvordan du tar det"

Post Reply