Swineflu in da house...

Her samler vi alle tråder som omhandler Giardia-epidemien og MeningokokkB-vaksineforsøket, FHI og pasientskadeerstatning. Vi legger også andre tråder som omhandler vaksine som årsak til ME hit.

Moderators: Lennie, Tina

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Virkelig godt å høre at han er bedre, Juni, og at dere slapp sykehusinnleggelse med påfølgende plager. Krysser fingrene for god fremgang i formen hans :klem:

Her ble ingen smittet av snuppas høyst sannsynlige runde med SI - merkelig nok. Jeg var som deg, veldig oppi henne, og hygienen fyker fort ut gjennom vinduet når du må passe barnet ditt og de er dårlige.
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Juni
Rotfast
Rotfast

Post by Juni »

Tusen takk for alle støtte alle sammen. Jeg blir helt rørt over hvor mye dere bryr dere og har tenkt på oss i denne tøffe situasjonen. Det varmer virkelig! :klem:

Det går litt bedre for hver dag nå. Men det har dukket opp et nytt problem. Vi sliter skikkelig med å få i lillegutt Tamiflu. Det finnes bare i kapsler og det klarer han ikke å svelge. Så vi må åpne kapslene og blande det i noe. Vi har prøvd alt, syltetøy, yoghurt, moset frukt, sana sol, saft, vann. Han brekker seg hver gang og kaster opp alt han har i magen. Vi prøver om og om igjen og han får til slutt i seg noe av det, men det er helt forferdelig å utsette ham for dette. Og det blir veldig unøyaktig dosering. Vi vet aldri hvor mye han egentlig har fått i seg og hvor mye han kastet opp igjen. Nå har mannen akkurat vært på apoteket og kjøpt Relenza inhalasjonspulver, så får vi prøve det istedet for Tamiflu.

Sykdomsutviklingen snudde da vi fikk startet opp med Tamiflu og jeg er redd for at det kan blusse opp igjen hvis vi ikke fullfører kuren. Den første dosen han fikk med Tamiflu var nok nærmere dobbel dose av det han skulle ha, pga de overnevnte problemene. Så det kan ha vært utløsende faktor for at utviklingen snudde.

Når det gjelder sykehusinfeksjoner så skal jeg skrive et brev til de to aktuelle sykehusene det gjelder. For det samme har nemlig skjedd både her vi bor nå og der vi bodde før. Og det tyder på at det er et ganske utbredt problem. Nyfødtintensiv ved det sykehuset der gutten vår ble født har veldig gode rutiner når det gjelder hygiene og smitteforebygging, og sånn må det være, for premature og syke nyfødte er en ekstremt sårbar gruppe. Det samme kan ikke sies om infeksjonsposten på barneklinikken. Jeg vet at de sliter med høyt arbeidspress i en overflyllt og travel avdeling der kapasiteten er mer enn sprengt om vinteren og i tillegg høyt sykefravær hos de ansatte. På det verste har det lagt pasienter på oppholdsrommet i avdelingen, spiserommet til de ansatte og i garderoben, i tillegg til at det gjerne ligger seks barn og foreldre på et rom som er bygget for å ha plass til fire barenesenger. Jeg skjønner at de sliter med å unngå smitte under slike forhold og problemet ligger egentlig på politikernivå. Det må bevilges mer penger for å kunne driver forsvarlig. Men nå sporer vi helt av tråden her, så jeg gir meg med dette temaet.

Når det gjelder min tilstand i forhold til det å ha et sykt barn, så har det selvsagt satt sine spor. Min ME har vært bra lenge, men det har blitt lite søvn (og mye bekymring) siden søndag og jeg er veldig sliten nå. Jeg kjenner godt at dette tar på. Men nå er lillegutt forhåpentligvis på bedringens vei og jeg kan få mer søvn og hvile, så da håper jeg at jeg finner tilbake til den gode formen.

:klem: Juni
[i]Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg[/i]

Luna
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Luna »

Forstår godt at dette sliter på formen Juni :klem:
Så bra at mannen fikk ordnet med realanza! Tenkte på det da jeg leste om probl med tamiflukapslene. Godt at det finnes inhalasjon som alternativ:-) Sikkert flere barn hvor det kan være aktuelt.
Håper at formen din bare har fått seg en midlertidig knekk Juni, og at den kommer sprekt tilbake når søvnbehov og nok hvile er tilbake.
God bedring til deg Juni :rose: og til lillegutt selvsagt:-)
Stor :klem:
Den lever best som kan kunsten å slappe av.

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Så fint at det finnes et alternativ med inhalasjon, Juni! Som du sier så er det utrolig vanskelig å vite hva de faktisk får i seg når man spyr opp med en gang... Er spent på dere tre andre i huset, om dere får SI, for det er nok sikkert at det er det - tror ikke dere også?

Forstår at dette tar på formen din. Blir spennende å se når gutten deres blir friskere og du får mer hvile igjen. Synd hvis sykdom skal gi deg en knekk i den fine perioden du har vært inne i, men det er det jo lite man kan gjøre med i hverdagen. Krysser fingrene for deg :klem:

Fortsatt god bedring, Juni :klem: :klem: :klem:
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

Kalle føtter
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Kalle føtter »

God bedring til alle dere med svineinfluensa i hus, det er tøffe tider :klem:

Vi har også fått det men er over det verste nå heldigvis :temp:
- Kallemor -

hønepøne
Husvarm
Husvarm

Post by hønepøne »

Jeg vil også ønske lillegutten din og deg god bedring juni.
Skjønner godt at du er sliten nå, men håper du får hentet
deg inn igjen når lillegutt blir enda bedre.

Vennlig hilsen hønepøne

Lennie
Moderator

Post by Lennie »

Fortsatt god bedring til dere :klem:
Lennie

Kaktus
Groddfast
Groddfast

Post by Kaktus »

:klem:
"Alle disse dagene som kom og gikk - lite visste jeg at de var selve livet"...
"You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have"...

Tina
Administrator

Post by Tina »

Min datter er nå syk på 3 dag på rad. Det begynte med kvalme og hodevondt, så sår hals. Halsen er blitt bedre.
Ikke noe særlig feber. 37,5 innimellom. Hoster ikke.
Veldig slapp.

Kan det allikvel være svineinfluensa?
-Sammen er vi sterke-

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Det sies jo at man skal ha feber, 38 og over, men pleier datteren din å ha høy feber? Jeg får sjelden feber, og leger har vært forbløffet over hvor store infeksjoner kroppen min hanskes med og fullstendig mangel på feber :shock: Er det mange rundtd ere som har det nå? Mange av vennene hennes? Hodepine er jo noe jeg sjelden eller aldri har hørt mine barn klage over, men runden med SI på snuppa så klaget hun over det i en uke.

Mirate
Stamgjest
Stamgjest

Post by Mirate »

Min sønn hadde ikke høy temperatur....lå på 37,4-37,8...
Men hadde to netter opp i 39 ....
Begynte med hode,veldig slapp og vond kropp...så hals og mage og tilslutt kom hosten (etter ca 5 dager)...symptomene kom ettappevis.
Men det rareste er at selv om temperaturen ikke har vært så høy..er det lenge siden han har vært så syk...
Først nå ....12 dager etter kommer han seg opp og ned trappen ved egen hjelp... :shock:
Fikk ikke ta blodprøve for a sjekke svineinnfluensa, men fikk beskjed om at dette var et helt klassisk sykdomsbilde...
En i familien fikk påvist svineinnfluensa (ved blodprøve) hadde samme sykdomsbilde som min sønn,
men hadde maks 37,8 i kroppstemperatur....(men alikevel veldig dårlig allmenntilstand)

Så jeg tror at det er mulig at din datter har fått svineinnfluensa Tina....
men selvsagt det trenger jo ikke å være det....
Det har gått 12 dager siden min sønn ble syk...
ingen andre i huset har fått symptomer enda :D

Og til deg Juni....Lykke til ..Håper det går bra med dere.
Skjønner at det har vært en påkjenning.
Jeg kjenner det selv..helt på kanten av det jeg tåler og vi har vært langt fra sykehusinnleggelse.
Men har sjekket han annenhver time om natten,etter råd fra legen.
re73

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

Juni: Huffameg, så mye dere har vært igjennom! :ud: Håper virkelig at det går bedre nå, og at gutten din blir helt bra igjen fort! Tenker på dere! :klem:

God bedring til alle som er syke der ute, om det er svineinfluensa eller annet. :klem:
Det ordner seg nok! ;)

Post Reply