Jeg har vært hos Kavli!

Moderators: tomers, Simira

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Post by Gullet »

Hvordan gikk det i går da?
En nettvenn jeg jeg ble kjent med for mange år siden, som desverre har gått bort, sa dette så fint:
"Du skal ikke spørre om hva som er meningen med livet. Du skal selv skape meningen i livet."

AnetteV
Husvarm
Husvarm

Post by AnetteV »

Hei igjen! :D

Møtet med Kavli var over all forventning! Nå har jeg ENDELIG fått diagnosen!
Han mener dette er noe jeg har hatt i maaaaaange år, men at det har eksplodert det siste par årene. Og det er jeg helt enig i.

Var utrolig godt å snakke med noen som visste nøyaktig hva jeg mente og som faktisk lyttet! For det er langt i fra hverdagskost i legestanden!!

Fikk beskjed om å dra hjem, brette opp armene og.... gjøre mindre. He he.. Men vi la en fin plan for aktivitet og oppfølging. Skal fortsett hos psykiateren jeg har vært til psyk. utredning hos. Skal gå dit ca en gang i kvartalet for å "koble om" litt samvttighetstråder i hjernen og for å få hjelp til fremgangen.. Hun rapporterer da tilbake til Kavli.

Etter mellom 6 og 12 mnd, avhengig av hvordan det går, blir jeg kalt inn igjen til Kavli for en oppfølgings-samtale. :tob:

MYYYYE å jobbe med her, og vanvittig mye å tenke over.. Skjønner jo nå hvorfor jeg har blitt så mye dårligere i det siste. Er rett og slett sånn typiske kvinneting.. Samvittghet og omsorg for ALLE!

Så nå skal jeg begynne å være egoist! He he. Spennende.
Jeg skal sile ut venner og velge med omhu hvem som får lov til å bruke av energien min. Phu!! Synes jeg ser det: "Hei hei, hyggelig å treffe deg. Hade!!" Huff, blir tøft, men jeg vet han har rett..

Han nevnte ikke LP med et ord, takk og lov! :D
Jeg hadde stålsatt meg skikkelig mtp det. Men, det var jo ikke nødvendig..
LP er helt sikkert supert for noen, men jeg er LIVREDD for å bli verre og tør derfor ikke prøve.

Jeg har mye å tenke på nå, så sorry om dette blir litt rotete og srivefeilete. :)

Vel, i korte trekk er dette planen: Finne en døgnrytme med gjøremål som jeg klarer å gjøre HVER dag uten å kollapse! :) Deretter holde på den til energinivået får vokst litt og jeg føler meg klar til å putte inn nye ting i hverdagen.
En god og fornuftig plan!

Jeg er superfornøyd!!

Det skal sies at jeg ble totalt utkjørt av den drøye timen jeg var der. Eneste jeg husker av hans utseende er at han hadde litt lite hår og briller. Hadde ikke kjent han igjen på gata om jeg hadde fått betalt! He he..

Synes det var helt genialt at han tok imot meg hjemme, så slapp jeg å møte opp på et venterom med masse pasienter og ståk!

Takk for lykkeønskingene, de virka!! :D
Anette. :)

Mariellhei
Bofast
Bofast

Post by Mariellhei »

Så deilig da :) :) :)
Må vel bare si "gratulerer" med diagnosen!
Det er deilig å få svar på hva som feiler en, og da har man noe å forholde seg til. Selv om ikke det er den hyggeligste diagnosen å få, så er det hvertfall noe.. :?

Håper det går greit med deg?

:klem:
Hvor lenge har du hatt det fødselsmerket? - W. C. Fields

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about9548.html&highlight=/]MiN TrÅd![/url]

Gullet
Blomstrer
Blomstrer

Post by Gullet »

Så deilig å få en diagnose :klem:
En nettvenn jeg jeg ble kjent med for mange år siden, som desverre har gått bort, sa dette så fint:
"Du skal ikke spørre om hva som er meningen med livet. Du skal selv skape meningen i livet."

Magda
Blomstrer
Blomstrer

Post by Magda »

Gratulerer.
Nå kan du konsentrere deg om å bli bedre.
Får håp det bi likar i mårra!

Suebird
Administrator

Post by Suebird »

Deilig å bli møtt med forståelse og ikke en som stopper en etter 3 symtomer og synes nok er nok :P

Vet du, jeg har en egen teori på hvorfor mange av oss med ME føler vi ikke strekker til, tar ansvar, har omsorg for alt og alle osv. Det har alltid vært en bevisst følelse i meg om at kroppen ikke egentlig strekker til, men allikevel har jeg overkjørt de signalene mange ganger daglig - det være seg jobb, familie, venner, egentlig alt. Dette har ført til en overforbruk av energi man ikke har, og helt sikkert kanskje også mer enn hva normale, friske mennesker har - for vi er så vant til å overkjøre kroppen! Vi er så vant til denne kampen, og holder rett og slett oss selv nede, fordi vi ikke vil være svake og bukke under for sykdommen og alle symtomene som rir oss. Og da får man ikke et reelt bilde av hva kroppen egentlig trenger til enhver tid, helt til kroppen kollapser.

Æsj, nå følte jeg at jeg egentlig ikke fikk sagt det jeg skulle, og at det ble rotete, men idag er Sue i tåkeheimen :oops:

Omstillingen gikk ganske greit for meg, kroppen var så langt nede at jeg ikke hadde noe valg da jeg fikk alvorlig tilbakefall for 2 år siden. Ønsker deg lykke til med jobben som ligger foran deg - få nok hvile for å forøke å hele kroppen :tob:
"I used to think of you that way, you know. Like the sun.
My personal sun. You balanced out the clouds nicely for me."
He sighed. "The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." Bella/Jacob - Eclipse

hønepøne
Husvarm
Husvarm

Post by hønepøne »

Gratulerer så mye med endelig diagnose AnetteV !
Nå kan du begynne å ta hensyn til deg selv:)
Håper du vil klare det etterhvert.
Lykke til!!!

Suebird:
Du forklarte deg veldig godt synes jeg og du har nok
mye rett i det du skriver:)

Vennlig hilsen hønepøne

Milou
Administrator

Post by Milou »

"Gratulerer" med diagnosen og lykke til med hverdagen videre! Ja, det er en stor jobb å omstille seg og lære å tenke annerledes. For meg var det enormt befriende å få diagnosen, all den dårlige samvittigheten og skamfølelsene ble kostet vekk og jeg har ikke sett noe til dem siden! :)
Det skal sies at jeg ble totalt utkjørt av den drøye timen jeg var der. Eneste jeg husker av hans utseende er at han hadde litt lite hår og briller. Hadde ikke kjent han igjen på gata om jeg hadde fått betalt! He he..
Måtte smile litt av dette, kjenner meg så igjen. Er utrolig dårlig til å huske ansikter.
* Milou *

DragonEye
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by DragonEye »

"Gralulerer" med diagnose! :klem: Godt å bli sett og forstått, og å få vite hvilke "spilleregler" man skal forholde seg til!

Lykke til videre! :klem:
Det ordner seg nok! ;)

lykkefund
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by lykkefund »

:klem: og gratulerer.
Det gjør godt å vite hva som feiler en og så kan leve etter det.
Og så har du noe å slå i bordet med hvis det blir noen spørsmål i fremtiden.
jeg må gå mine trinn alene- og jeg skal klare det:-)

http://surekrokodiller.blogspot.com/
http://byskogenkafe.blogspot.com/ sybloggen min

Kira
Bofast
Bofast

Post by Kira »

Så bra! :D Lykke til på bedringens veg! :klem:
"Mangt skal man møte, mangt skal man tåle, dagen i dag kan bli din beste dag!"

AnetteV
Husvarm
Husvarm

Post by AnetteV »

Takk takk. :tob:

Suebird, vet nøyaktig hva du mener.. Synes det er HELT "uhørt!!" mye av det han sa jeg skull gjøre..
Men så vinklet han det på en litt annen måte... Satt fokus på barna og mannen.. Da er det ikke SÅ uoverkommelig å være egoist... Er jo de jeg aller helst vil ha mer oveskudd til! :wink:
Anette. :)

Post Reply