Hjemmesykepleien

Her kan du lese og skrive om BPA (borgerstyrt personlig assistent), Uloba og hvordan gå frem for å søke om både hjemmehjelp og annen praktisk bistand.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
hjerter
Rotfast
Rotfast

Hjemmesykepleien

Post by hjerter »

De av dere som har...hva gjør dere på bedre dager? Nå klarer jeg gå på do men orker ikke stelle meg morgen for sover hele dagen allikevel. Da kommer de bare å vekker meg. Men sier jeg de ikke trenger komme så har jeg et problem når jeg ikke klarer gå på do....hvordan har dere det og hvordan tar de det? Hva gjør de for dere? Noen ganger kommer de to trappene inn på sko og jeg bruker masse krefter på å forklare og blir liggende våken etterpå. Da er liksom ikke behovet der. Som nå, ligger jeg våken for får ikke sove før de har vært her :dum:
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

lena fra sør
Fast plass
Fast plass

Re: Hjemmesykepleien

Post by lena fra sør »

Hei

jeg måtte til slutt kutte hjemmesykepleien ut. Det nyttet ikke, få viste noe om ME, og det var like mange sykepleiere som det ble dager. Det ble kaos for dem og for meg.
Og ingen kunne jo komme når jeg trengte hjelp der og da. Ikke lett og gå på do etter en klokke eller tidene til de :hva:
Jeg kaster opp om jeg blir for dårlig,, kan på en måte ikke vente til de kommer,,, selv om det var det de ønsket :dum:
Ingen lett jobb du har der :himle:
Lykke til :tob:

hjerter
Rotfast
Rotfast

Post by hjerter »

Jeg satt de på pause for klarer gå på do selv og venter med å stelle meg til samboer er hjemme. Dusjing gjør jeg på kveldstid.
Da jeg hadde de kom de å fulgte meg på do når jeg ringte og ville legge inn trygghetsalarm, men jeg ble stressa over at de kom to sammen og gikk frem og tilbake (helt unødvendig) begge to. Også skrudde de alltid på lyset og snakket så mye jeg ble utslitt.
Men de fleste var fantastiske og noen visste godt om ME og de var de beste.
Jeg ringte flere ganger på mitt verste fordi jeg ikke hadde do stol og ikke kom meg på do...da kom de ganske fort og var veldig hjelpsomme.
Men er du veldig syk så er det veldig slitsomt, samtidig som det også kan være veldig trygt.
De forstod ikke jeg ikke orket stelle meg på morgenen, så ba de sette vaskevannsfat på nattbordet enda jeg ikke var istand til å bruke det...
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

lena fra sør
Fast plass
Fast plass

Post by lena fra sør »

Møtte noen hærlige e å :wink:
Men det ble programmet dems som kræsjet med mine behov desverre.
Det passet aldri at de kom til en fast tid, jeg måtte ha hjelp når jeg orket, så det var litt i samråd med dem at de også mente at BPA måtte være bedre, for de fikk jo dårlig samvittighet de også, når de ikke strakk til....
Ikke lett alt :tob:

inaktiv bruker
inaktiv bruker

Post by inaktiv bruker »

Hvilke oppgaver skal hjemmesykepleien hjelpe til med?
Er det kun personlig stell og utdeling av medisin?

lena fra sør
Fast plass
Fast plass

Post by lena fra sør »

Ja i min kommune gjør ikke hjemmesykepleien noe annet enn personlig stell, hjelpe til med medisiner, sår osv.,
Kan også servere enkel mat, men de lager den ikke, så da må den stå ferdig.
:wink:

inaktiv bruker
inaktiv bruker

Post by inaktiv bruker »

Okidoki.. Takk for svar :sol:

Post Reply