Dere som har BPA/ULOBA Hva spør de om ved intervju?

Her kan du lese og skrive om BPA (borgerstyrt personlig assistent), Uloba og hvordan gå frem for å søke om både hjemmehjelp og annen praktisk bistand.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
Mirabell
Fast plass
Fast plass

Dere som har BPA/ULOBA Hva spør de om ved intervju?

Post by Mirabell »

Jeg har søkt om BPA og de kommer snart på hjemmeintervju. Spør og graver de om alt mulig? Må du fortelle alt om hvorfor du fikk sykdommen osv, og alt hva du jobber/har jobbet med før, eller snakker de bare om her og nå?

De kommer på formiddagen, som er det tidspunkt på døgnet da jeg vanligvis fungerer best, vil de da lett komme til å tro at jeg fungerer for godt til å få BPA? Hadde de sette meg om ettermiddagen / kvelden, ville de jo fått et helt annet inntrykk...

lena fra sør
Fast plass
Fast plass

Post by lena fra sør »

Vær deg selv. Jeg hadde ikke noe møte hjemme. Men var selv på møte med kommunen. Det var kun spørsmål knyttet til behov. Hva jeg trengte hjelp til. Legg alle kort på "bordet", vær ærlig/åpen.
Jeg har alltid hatt med meg min mann på møter. Føler da de "ser" litt mer. At dette faktisk gjelder hverdagen til noen mennesker. Vondt at det skal være slik, men det virker lettere å komme gjennom ting, om noen er med. Går å ta med en søster/venninne også da :wink:
Lykke til. Det er en vannvittig god hjelp og fungerer supert.

Post Reply