Veien videre - kan dere hjelpe?

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Re: Veien videre - kan dere hjelpe?

Post by Nysgjerrigpia »

Fått henvisning til indremedisiner med beskjed fra legen om at dette var det siste han ville før han eventuelt avviste det hele med at det var psykisk. Antar at jeg bør få noen svar fra indremedisiner....? Ellers vil jeg ta kontakt med legen på Klinikk for liten og stor tror jeg...

Nattsvermer
Stamgjest
Stamgjest

Post by Nattsvermer »

Håper du får noen svar! Men høyst sannsynlig konkluderer de med ME eller psykisk dersom prøvene dine er innenfor referansegrensen. Sørg for at det blir tatt prøver av binyrebarkhormonene! Hos Baumann vil du få behandling og et helt annet syn på kroppen som en helhet :)
Fastlege 2013: Du har ME og bipolar 2
Endokrinolog høst 2014: Blodprøvene forklarer ingen av dine symptomer. Konklusjon: ME eller noe psykisk
Privatlege november 2014: Rister på hodet av de to andre og konkluderer med lavt stoffskifte og binyretretthet
2015: Jeg er på vei til å bli frisk!!!

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Post by Nysgjerrigpia »

Blir nok Baumann om ikke dette gir noen svar... Men det står 16 ukers ventetid på mitt nærmeste sykehus... Så jada. Skal spør om dette med binyrebarkhormonene. Jeg er så utrolig lei av å være i såpass dårlig form uten noe svar på hvorfor. Mulig jeg prøver å få svar hos Baumann først. Må jeg da ha med journalen også?

Nattsvermer
Stamgjest
Stamgjest

Post by Nattsvermer »

Det lureste du gjør er å ta kontakt med Baumann så fort du har mulighet. Å ha med journalen din er ikke noe du må, men den vil nok spare deg for tid og penger, og hun kan sette seg bedre inn i situasjonen din. Om du ikke får med hele journalen så prøv å få med deg dine siste prøvesvar. Hun vil også ta nye prøver, og når de svarene er klare vil du få den behandlingen du skal ha. Det er absolutt en fordel å ha med journal, da blir du satt på tilskudd/medisiner ut ifra det som er målt :) Du slipper også ventetid :)
Endokrinolog høst 2014: Blodprøvene forklarer ingen av dine symptomer. Konklusjon: ME eller noe psykisk
Privatlege november 2014: Rister på hodet av de to andre og konkluderer med lavt stoffskifte og binyretretthet

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Post by Nysgjerrigpia »

Tusen takk for tips - jeg skal ta kontakt med Baumann for å høre om når vi kan få dette til.

Nattsvermer
Stamgjest
Stamgjest

Post by Nattsvermer »

Hold oss oppdatert!! :)

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Post by Nysgjerrigpia »

Will do :)

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Post by Nysgjerrigpia »

Oppdatering - har vært hos ønh-lege. Funn viser at noe irriterer halsen (har jo hatt sår hals siden november med av og på hvor ille det er og det blir gjerne verre ved anstrengelser). Men det var ikke noe som gav noe tydelig svar. Nå skal jeg gjøre søvnregistrering også.
Venter fremdeles på time hos indremedisiner. Og har ikke fått gjort noen avtale med Baumann ennå.
Er egentlig i elendig form, men hangler avgårde på jobb og alt annet. Merker at jeg får mer smerter i kroppen og det har jeg ikke vært plaget med før. OG denne frostfølelsen har vært tilbakevendende igjen - og når den kommer føler jeg meg like kald selv om det egentlig er varmt.

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Post by Nysgjerrigpia »

Har en tanke om at jeg bare burde gjøre sånn som før - pushe meg og drikke kaffe for å stille opp på jobb og for de rundt meg. Jeg er nå så trøtt at jeg sliter med å sovne og det er en litt merkelig følelse. Bare noen dager siden hadde jeg en dag da jeg fikk smaken av hvordan formen min var før jeg ble dårlig - halsen var helt fin uten noe vondt eller klump da jeg svelget og hodet mitt raste avgårde i fullt tempo til tider - det var herlig. Jeg vil ha det tilbake - jeg liker den personen jeg er når jeg er frisk og jeg ante ikke at jeg skulle komme til å savne det så..

hufsamor
Groddfast
Groddfast

Post by hufsamor »

Gode dager kan være deprimerende, da "kommer man på" alt man har mistet..

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Post by Nysgjerrigpia »

Innom en tur med oppdatering om noen leser dette - der er påvist at jeg på et eller annet tidspunkt har hatt borelia, men noe mer enn det viste ikke testen. Er kvalm og har lite matlyst nå for tiden. Feber og feberfølelse kommer og går. Og verk i kroppen er blitt verre. Det virker som om symptomene endrer seg, men at formen er mer eller mindre den samme - dvs et godt stykke unna min tidligere normal....

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Post by Nysgjerrigpia »

Verk i kroppen - akkurat som det prikker/verker på fremsiden av leggene og rundt håndleddene. Er det noen som vet om dette er typisk ved borrelia? Skal til diverse spesialister nå i løpet av høsten. DEt første er nok et møte med øre, nese, hals-spesialist. Så endokrinolog.

Formen min nå om dagen - fin en dag for så å bli sakte i kroppen og verke. Jeg merket dette da jeg ble med en venninne til et marked. Det tok meg en time før kvalmen fikk selsskap av at kroppen ble så sakte at jeg ikke fikk opp farten da vi gikk rundt. Jeg blir som regel varm i ansiktet også da. Og det er akkurat som om puls og pust ikke helt klarer å catch up on hva jeg gjør. Vet ikke om jeg klarer å forklare meg godt nok akkurat nå... Tenkte det var bedre å skrive på denne posten enn å lage en ny...

Post Reply