Har dere influensafølelse/sykdomsfølelse?

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
Julieblomst
Husvarm
Husvarm

Har dere influensafølelse/sykdomsfølelse?

Post by Julieblomst »

Dere som har ME, har dere influensafølelse?sykdomsfølelse?

sirinna
Er av og til innom
Er av og til innom

Re: Har dere influensafølelse/sykdomsfølelse?

Post by sirinna »

Ja. Får influensafølelse. Alt etter hvor utmattet jeg er så virker det som jeg brygger på influensa til at jeg ikke klarer å holde meg oppreist eller gjøre noen ting. Men jeg har ikke reell feber selv om kroppen og huden føles slik ut.

Linda i sør
Husvarm
Husvarm

Post by Linda i sør »

Du bør lese om ME sykdommen, så ser du de vanligste symptomene der.
Influensa følelse, er en av de vanligste.

Julieblomst
Husvarm
Husvarm

Post by Julieblomst »

Nå har jeg lest om det men såvidt jeg vet så må man ikke ha det. Er det ikke derfor man kan spørre her da, for å få folks oppfatning? Ikke alt man kan lese seg til som fakta, mange ganger er det fint med erfaringer og.......!!

HeltUtmattet
Stamgjest
Stamgjest

Post by HeltUtmattet »

Helt enig med Julieblomst her! Er man i ME tåka (eller annen tåke), så finner man ikke noe. Spesielt i et slikt forum som dette må man tåle at det samme spørsmålet dukker opp i ny og ne. :wink:

Jeg har også jevnlig influensa/forkjølelses symptomer. Det siste året har det vært ekstra ille med en stor ( 2cm) lymfeknute på halsen. Hadde den så lenge at den ble utredet som "ikke patologisk". Gud hvor jeg hater de legeuttrykkene. Og da spesielt om de ikke går min vei, noe de aldri gjør. :( Det er også et vanlig symptom forresten. :)

ME er så forskjellig hos alle, men noen symptomer ser ut til å "gå igjen" og da er det nok den spesiell formen for utmattelse som går mest igjen vil jeg tro. Å bestige Mount Everest blir barnemat i denne sammenheng. Men ja, det du spør om er det nok også mange som også har vært innom.

Post Reply