Postinfeksiøs utmattelsessyndrom

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
lemongirl
Ny bruker
Ny bruker

Postinfeksiøs utmattelsessyndrom

Post by lemongirl »

Jeg har vært på utredning i dag hos en overlege på psykiatrisk poliklinikk. Hun mente at i tillegg til depresjon/dystymi kan det ligge en postinfeksisøs utmattelse der også som følge av en hard (nesten 4 mnd) lang kyssesyke da jeg var 15.

Lurer på om dette er en undergren til ME?

Sent from my iPhone using Tapatalk

sandv87
Ny bruker
Ny bruker

Re: Postinfeksiøs utmattelsessyndrom

Post by sandv87 »

Følger..

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk

HeltUtmattet
Stamgjest
Stamgjest

Re: Postinfeksiøs utmattelsessyndrom

Post by HeltUtmattet »

Når er jo kyssesyken av viral årsak (virus). Så postviralt utmattelse vill være mere riktig å si.

Hvis du lurer på om dette kan være årsak til ME/CFS, så er svaret ja. Men bare en komplett utredning igjennom helsevesenet kan utelukke noe annet alvorlig. Som igjen åpner for å sette en ME/CFS diagnose.

Ellers så hører depresjon også med som et alternativ symptom til ME/CFS, så lenge det ikke settes som en diagnose alene.

Her har du kriteriene for ME/CFS: http://me-foreningen.com/meforeningen/w ... eriene.pdf

Post Reply