Video-foredrag av Paul Kavli ved ME-klinikken

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Tina
Administrator

Video-foredrag av Paul Kavli ved ME-klinikken

Post by Tina »

Dette foredraget er verdt å få med seg. Den ligger på forumet her i fra før, men legger den ut her også slik at den kan nå flere:
Link
-Sammen er vi sterke-

fredrik
Stamgjest
Stamgjest

Post by fredrik »

Tusen takk for link, jeg har byttet maskin og da må jo alt legges inn på nytt.

ME hilsen
Fredrik

Tina
Administrator

Post by Tina »

Bare hyggelig, Fredrik :-)
-Sammen er vi sterke-

IPA
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by IPA »

TAKK for dette. Det beste jeg har sett/fått hittil. Men jeg kan vel bare gi opp tanken på å komme til Kavli. Køen er vel snart 2 år, har jeg forstått. Er ferdig med all utelukkelse nå, og skal søkes til "spesialist" på ME for endelig diagnose

Og hva med vår motpart NAV? Kavli er vel ikke godkjent av dette H%&((=es byråkratiet, mener jeg på ha lest her på forumet tidligere.

Jeg har nå gått snart 2 år til utredning, 99 % av tiden i helsekø, selvsagt. Skal til NAV til samtale onsdag, tiden for rehab-penger går snart ut. Skal ta med utskrift avde skriftlige momentene hans(Hva det nå heter, det stoppet litt opp i skallen her... Lysbildene... Jajaja...)
Cogito, ergo doleo

merterje
Er av og til innom
Er av og til innom

Ja kan det være ME

Post by merterje »

I grunn har jeg nesten gitt opp hva som plager meg. Jeg har fått så mange diagnoser. Tvangstanker hos psykiater, kvikksølvforgiftning hos alternativ medisin, ADHD for voksene hos nevropsykolog, ekstreme mangel på kalsium og magnesium (hårprøve) hos alternativ medisin og nå muligens ME. Jeg kan da ikke ha alt mulig jeg heller.
Jeg lurer på om jeg har ME, og ønsker å komme i kontakt med andre i samme situasjon.

kalle
Er av og til innom
Er av og til innom

Re: Video-foredrag av Paul Kavli ved ME-klinikken

Post by kalle »

Får ta opp denne igjen. Er det noe sted på internett dette fortsatt ligger?
"What I'm looking for is a blessing that's not in disguise"

eim
Husvarm
Husvarm

Post by eim »

jeg kunne også tenkt meg og sett dette! Noen som vet om det fortsatt er å finne, jeg finner det iallefall ikke :(

Magda
Blomstrer
Blomstrer

Post by Magda »

Jeg har søkt litt rundt.
Det ser ut som det er borte fra nettet.
Får håp det bi likar i mårra!

Kaktus
Groddfast
Groddfast

Post by Kaktus »

Magda wrote:Jeg har søkt litt rundt.
Det ser ut som det er borte fra nettet.
Ja, sammer her! Eneste jeg fant var en PowerPoint-presentasjon fra et foredrag han har hatt i -07 tror jeg det var. Men om dette er det samme som han snakker om i foredraget på filmen vet jeg ikke...

Jeg har sett film-foredraget for mange år siden, men husker ikke akkurat så mye igjen kan man si... :himle: (Men syns å huske at det var mye bra der).
"Alle disse dagene som kom og gikk - lite visste jeg at de var selve livet"...
"You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have"...

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

Jeg har foredraget. Kan legge det ut på yousendit.com eller lignende. Gi meg litt tid så hjernen fungerer først. Tror det er fra et seminar i Stavanger. Det er på 40min, og videofila er 65MB.

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

Det ser ut til at yousendit.com har filbegrensning på 50MB. Større filer krever registrering og man må oppgi kredittkort nummeret.

Norske Filemail.com kan brukes gratis men man må ha en e-post adresse å sende til. Hvis noen vet om andre løsninger og vil ha videofilen si i fra.

Jeg vet forresten ikke om det er noen kopibeskyttelse på videofilen. Den ble lastet ned fra aries, et videobibliotek. Det eksisterer visst ikke lenger. Finner ikke noen informasjon om opphavsrettigheter. Det er kun foredraget. Gi innspill dere som er interessert.

tomers
Moderator

Post by tomers »

Gå til dropbox med 2GB plass https://www.dropbox.com/ det er gratis å skaffe seg konto.
Der kan du legge opp filen og velge deling.
Etter du har valgt å dele filen får du en link som du kan dele med de du ønsker :)
«Når du står i dritt til halsen, kan du ikke henge med hodet»

Post Reply