Video-foredrag av Paul Kavli ved ME-klinikken

Lurer du på om dine symptomer kan stemme med M.E.-diagnose? Her kan du lese om andre som også lurer på det samme, og lese svarene de har fått på sine spørsmål. Du har også muligheten til å stille spørsmål her inne som andre brukere muligens kan svare på. VIKTIG: Ingen her inne kan stille en M.E.-diagnose. Man må igjennom en lang utredning om man mistenker man har M.E., for å få stilt eller utelukket en slik diagnose.

Moderators: tomers, Simira

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Re: Video-foredrag av Paul Kavli ved ME-klinikken

Post by Ole-mann »

Det kunne vært fint å høre fra moderator om jeg kan legge ut nedlastingslenken her? Jeg finner ikke noen informasjon om opphavsrettigheter for denne videofilen. Tror det er SUS som har laget den og gjort den tilgjengelig men all informasjon er borte.

Hvis det er best å ikke legge ut lenken offentlig kan de som er interessert sende en PM så får dere lenken fra Dropbox.

tomers
Moderator

Post by tomers »

Jeg har lite greie på slikt men et klipp til informasjon kan vell ikke være skadelig.
Det er jo ikke en spillefilm eller musikk men kun et foredrag med informasjon.
«Når du står i dritt til halsen, kan du ikke henge med hodet»

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

Jeg mener det samme men vil være føre var i tilfelle moderator eller andre ikke liker det. Det er i hvertfall tilgjengelig nå...

tomers
Moderator

Post by tomers »

Jeg er jo moderator så legg det ut, så får vi heller fjerne det om det skulle bli noen spørsmål :)
«Når du står i dritt til halsen, kan du ikke henge med hodet»

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

De som vil laste ned og se/høre Paul Kavli holde foredrag i Stavanger kan gjøre det nå.

Lenke til Dropbox: http://dl.dropbox.com/u/72577018/Semina ... el%201.wmv

Hvis noen bruker Mac kan de få problemer med å spille av videofila. Den er i Windows Media Format ( wmv ). Prøv da å laste ned Flip-4-Mac fra Microsoft: http://windows.microsoft.com/en-us/wind ... components

Det er mulig det er andre gode løsninger for Mac brukere men da får andre si i fra.

Selve foredraget er "typisk" Paul Kavli. Praktisk og rett på sak. Det varer i 40 minutter. Tror opptaket ble gjort i Stavanger i 2006. Det er ikke noe nytt som vi ikke har hørt før men det er en fin og grei framstilling av M.E. med forslag til hva man selv kan gjøre.

Anastasia
Stamgjest
Stamgjest

Post by Anastasia »

Det var bare første del som lå ute nå.

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

Da har jeg lastet opp en videofil som kan spilles på Mac og QuickTime Player. Det er en MPEG-4 fil og den er på 256MB. Det er altså samme video. De som bruker Mac slipper da å installere en plug-in.

Adressen er: http://dl.dropbox.com/u/72577018/Semina ... 1_x264.mp4

Anastasia: Jeg kan ikke huske hvor jeg har gjort av del 2 og hva den inneholder. Må prøve å lete på de eksterne diskene hvor jeg har sikkerhetskopiene. Legger ut mer hvis jeg finner noe.

lille_my
Ny bruker
Ny bruker

Post by lille_my »

Det var veldig godt forklart! Takk for linken :tob:
Dersom noen sitter på del 2 hadde det vært fabelaktig om det ble linket til den også... hint hint... :D
Keep Your Head Up, Keep Your Heart Strong, Keep Your Mind Set
Ben Howard

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Ole-mann »

Sier hint-hint jeg også! Skal lete igjennom de eksterne diskene mine når jeg klarer. Ellers har jeg liggende en del .pdf filer og noen powerpoint presentasjonen men er usikker på om det er interessant for noen. Det er jo så mye tilgjengelig på nett nå.

Monika82
Stamgjest
Stamgjest

Post by Monika82 »

Jeg er helt gåen i hodet nå, har heldigvis ingen som maser rundt meg siden barna og samboeren er ute :P

Det var virkelig interresant! :D
Fikk diagnosen M.E mars 2013

eim
Husvarm
Husvarm

Post by eim »

hinter jeg også...... skulle gjerne sett del 2 om noen har den :)

Nicla
Husvarm
Husvarm

Post by Nicla »

Veldig interessert i del 2! :D
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Fikk diagnosen G93.3 Postviralt Utmattelsessyndrom 9. august 2013 på Haukeland Sykehus etter å ha vert syk siden oktober 2010.
Blogger på http://bynicolel.com

Post Reply