Ny studie ved Rikshospitalet- TAK Trøtt av Kreft. + om meg

Underforum for pasienter som er kurert for kreft, men ikke for ettervirkningen av kreften, som utmattelse (diagnose: Post Cancer Fatigue)

Moderators: Lennie, Tina

solskinnsbolla
Husvarm
Husvarm

Re: Ny studie ved Rikshospitalet- TAK Trøtt av Kreft. + om m

Post by solskinnsbolla »

Jeg er henvist via fastlege til Spesialsenteret hos en lege som heter Gunnar Aasen. Han er visst spes i indremedesin og skal ha god greie på ME. Jeg vet ikke hvorfor det skulle være "bedre" med en ME diagnose en kronisk fatuige/senskader etter kreft, men kan tenke meg at det er pga at ME nå begynner å bli en diagnose legene er kjent med og vet noe om - dette med senskader etter kreft er jo noe som er forholdsvis nytt og et ukjent område. Jeg har inntrykk av at det er førstes nå skadene har begynt å dukke opp. Jeg tror vi er av første generasjon som fikk kraftig cellegift. Jeg fikk atpåtil dobbel dose pga tilbakefall, OG stråling...ikke betryggende å tenke på i forhold til senskader! Men vi hadde jo ikke noe valg! Sååååå bra at du føler deg litt bedre - det gir håp til meg også! Hvordan fant du egentlig ut det med binyrene dine? Og hvem utredet det for deg? Jeg er veeeldig overfølsom for stress, og blir helt gira av den minste lille ting. Blir jeg redd så er det liksom full panikk med en gang. Indre og ytre skjelving, hjertebank, pusteproblemer og problemer med å snakke. Dette skjer faktisk også litt hvis jeg blir ivrig eller sinna.

Post Reply