2 diagnoser: AD/HD og ME

Stedet for å dele og drøfte interessante teorier omkring ME-gåten.

Moderators: Lennie, Tina

Post Reply
Silje_mor85
Ny bruker
Ny bruker

2 diagnoser: AD/HD og ME

Post by Silje_mor85 »

Hei :)

Jeg er ei jente på 27 år som akkurat har fått ME diagnosen.. Fra før har jeg AD/HD diagnose.. Dette gjør at hodet og kroppen ikke jobber sammen! Hodet har et evig jag og kroppen trenger kun hvile! Jeg klarer det ikke.. :( Ligger jeg på sofaen/senga tenker hjernen så gale at den verker til slutt og ender i kraftig hodepine.. Klarer aldri å slappe av... Å nå er jeg så sliten, både psykisk og fysisk, at ja... Ordløs!! :trøtt:
Ting hadde vært så mye bedre om jeg ihvertfall hadde fått bort det evige jaget i hodet! Noe jeg får bort med AD/HD-medisin, men den medisinen tåler ikke ME min igjen....
Er om det er flere her som har de 2 diagnosene og som kan komme med noen råd/tips! Uansett hva...

Mvh Silje_mor85

hjerter
Rotfast
Rotfast

Re: 2 diagnoser: AD/HD og ME

Post by hjerter »

Vi har samme diagnoser, men for dårlig til å skrive og tenke så mye nå :klem:
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

Luna
Har mange innlegg
Har mange innlegg

Post by Luna »

Huff :( dette være ikke moro ut akkurat nei.. :( Jeg skal utredes for ADHD , og har første time på DPS 2 mai.. Er innmari spent.. Både på psykolog damen jeg skal til, og på hva som skjer videre og hva det ender opp med. Kjenne igjen det med å ha disse problemer med å slappe av ..tanke kjøret, mm.
To uforenlige diagnoser egentlig det her :trøtt: Klem fra meg
Den lever best som kan kunsten å slappe av.

Stjernøye
Moderator

Post by Stjernøye »

Åjada, ADHD og ME her også! Har ikke noen råd og tips dessverre, har ikke klart å få de to til å fungere sammen i det hele tatt selv heller.
Musikkjournalist og fotograf. Sånn når verden tillater det :)
HOPE = Hold On Pain Ends
Bloggen min

mhj
Moderator

Post by mhj »

hmmm... ME og AD/HD er helt to motstridende diagnoser.. og samsvarer ikke klinisk

hvem er riktig og hvem er feil?

bare lurer - som vanlig 'stønn*
Læresetningen er: *3-2-1 STOPP* *Indre styrke og mot* *Tro, håp og kjærlighet* *Balanse, ro, harmoni og flyt*

Utredning ved LHK/SmedS http://www.strommenmedisinskesenter.no/ fra april 2009 :-)

Bloggen min kan du lese her: http://totoneimbehl.wordpress.com/

Spillemann
Fast plass
Fast plass

Post by Spillemann »

Vil bare ønske deg velkommen!
Håper du får det åkei hos de fine folka her inne.

hjerter
Rotfast
Rotfast

Post by hjerter »

mhj wrote:hmmm... ME og AD/HD er helt to motstridende diagnoser.. og samsvarer ikke klinisk

hvem er riktig og hvem er feil?

bare lurer - som vanlig 'stønn*
Det er det vell ikke? Forklar? Det er to helt forskjellige ting og ADHD er like misforstått som ME.
Tenk at det er 3 år siden jeg ble medlem her og fremdeles kriger mot de samme symptomene...

Post Reply