Sørlandets rehabiliteringssenter..

Dette underforumet tar opp temaene utdanning, omskolering, jobb og arbeidstrening. Her kan man utveksle erfaringer. For faglige tips og råd om hvilke muligheter og rettigheter man har for tilrettelegging når man er syk finner du under NAV-forumet.

Moderators: Stjernøye, Suebird

flisil
Husvarm
Husvarm

Re: Sørlandets rehabiliteringssenter..

Post by flisil »

Ser de har tre måltider om dagen der. Det er 1-2 måltider færre enn jeg trenger. Kan man kun spise til måltidene eller er det mulig å spise til andre tider?

Støvkorn
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Støvkorn »

Er det noen som kan gi svar på hvor lang tid det tok før dere fikk brev fra senteret fra da dere ble henvist? Lurer på hvor tålmodig jeg skal være før jeg ringer og maser ;)

flisil
Husvarm
Husvarm

Post by flisil »

Det tok ikke mer enn et par ukers tid tror jeg, når da henvisningen endelig kom frem. Det er veldig lurt å sjekke om den har kommet frem om du ikke får svar innen 3 uker fikk jeg beskjed om da jeg ringte og etterlyste svar.

Vicky
Husvarm
Husvarm

Post by Vicky »

Fikk på fredag brev fra inntakskontoret at de har mottat søknaden, men faller ikke innunder prioritert gruppe.
De skrev så at de sendte henvisningen videre til Sørlandets rehab. hvor inntaksteamet der skulle ta sin vurdering av henvisningen.
Hvis den ble avvist, så ble henvisningen sendt tilbake til dem hvor de ville finne et lignende tilbud.

Dette kan ta tid føler jeg. Men Fra jeg sendte brevet til jeg fikk den første tilbakemeldingen gikk fort.

De skrev ned nummeret til senteret i brevet, så jeg kommer til å ringe dem når det har gått ca 1 mnd.

nofu
Husvarm
Husvarm

Post by nofu »

Måltider: mulig å ta med seg matpakke, joghurt ol, som du kan spise innimellom. Det er også butikk rett over gaten.

flisil
Husvarm
Husvarm

Post by flisil »

Godt å vite. Blir så dårlig hvis ikke jeg får mat hver 3. time.

Reenama
Stamgjest
Stamgjest

Post by Reenama »

Flere som skal hit i ME/CFS gruppa 4 august? :)

Tonje!
Husvarm
Husvarm

Post by Tonje! »

Noen flere som skal dit 27. oktober til 24. november? :)

Nysgjerrigpia
Husvarm
Husvarm

Post by Nysgjerrigpia »

Jeg ser litt på disse tilbudene fra Raskere tilbake, men her er jo kravet at en har ME diagnostisert før en eventuelt får plass. Det jeg lurte på var om noen av disse stedene kunne tatt inn noen til vurdering i forhold til Me....? Eller er det bare ønsketenkning?

Post Reply