ME og eksamen

Dette underforumet tar opp temaene utdanning, omskolering, jobb og arbeidstrening. Her kan man utveksle erfaringer. For faglige tips og råd om hvilke muligheter og rettigheter man har for tilrettelegging når man er syk finner du under NAV-forumet.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
MNH
Ny bruker
Ny bruker

ME og eksamen

Post by MNH »

Hei!
Jeg har vært syk i 5 år med ME, det har blitt verre nå i det siste. Prøver å avslutte vgs, så går privatist.
I dag hadde jeg eksamen i geografi, og det gikk usedvanelig dårlig.
Når man har 30 min på seg å forberede en oppgave i tillegg til å bli stilt vanskelige spørsmål så er ikke det akkurat ideelt.
Jeg vet jeg har krav på 10 min ekstra, men tror ikke jeg hadde klart det da heller.
Jeg er kjempe redd for at jeg ikke vil bli ferdig med vgs, for konsentrasjonsproblemene tar helt over.
Kunne ønske skolesystemet var litt mer tilrettelagt for de med diverse sykdommer.
Noen som har noen tips?
Vet ikke helt hva jeg skal jeg gjøre :hva:

inaktiv bruker
inaktiv bruker

Re: ME og eksamen

Post by inaktiv bruker »

Jeg har dessverre ingen andre råd enn å forklare for eksaminator sensor at man er syk og at sykdommen gir kognitiv svikt. Lurer på om MENIN har et skriv om skole der et avsnitt handler om eksamen. Jeg innbiller meg at din tidligere vgs kan/skal hjelpe deg hvis du bare mangler noen fag. Det er litt dårlig gjort at ikke PP/Oppfølgingstjenesten kunne lage et opplegg for deg så hadde du sluppet stresset ved å være privatist.
Sender en :klem: til deg etter en slitsom dag.

Ragnarokk
Stamgjest
Stamgjest

Post by Ragnarokk »

Jeg vet heller ikke hva du kan ha rett til/krav på, men jeg ville snakket med rådgiver/PPT/ME-forbundet osv.

sajjad123
Ny bruker
Ny bruker

Post by sajjad123 »

Jeg vet jeg har krav på 10 min ekstra, men tror ikke jeg hadde klart det da heller.
Jeg er kjempe redd for at jeg ikke vil bli ferdig med vgs, for konsentrasjonsproblemene tar helt over.
Kunne ønske skolesystemet var litt mer tilrettelagt for de med diverse sykdommer.

Are you interested in 1Y0-350 - pass4sure Get our self paced testking 1z0-821 - braindumps - vce and Florida Memorial University study packages to pass your Keiser University without any difficulty in Northwood University.

Post Reply