Erfaringer ved studie på UIS?

Dette underforumet tar opp temaene utdanning, omskolering, jobb og arbeidstrening. Her kan man utveksle erfaringer. For faglige tips og råd om hvilke muligheter og rettigheter man har for tilrettelegging når man er syk finner du under NAV-forumet.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
Kristian_79
Er av og til innom
Er av og til innom

Erfaringer ved studie på UIS?

Post by Kristian_79 »

Hei.
Jeg har hatt ME i minst 3 år og må se fremover hva ting jeg kan få til.
Da tenker jeg på omskolering og erfaringer i Stavanger...
Er 34 år og går på AAP.

Mvh
Kristian 8)

Ole-mann
Bærer frukt
Bærer frukt

Re: Erfaringer ved studie på UIS?

Post by Ole-mann »

Jeg har ikke erfaring fra UIS, men tenker at det er generelle ting du bør vurdere, som for eksempel om du klarer studiene på normert tid, hvor krevende studiet er, og hva slags jobb du kan ha når du er ferdig. Det er funksjonsnivået ditt i dag du bør ta i betraktning før du bestemmer deg.

Lois
Fast plass
Fast plass

Post by Lois »

Hei, jeg har studert på uis, mens jeg var syk. Det er tre år siden jeg ble ferdig nå. Har Me, cfs, utmattelsessyndrom...eller hva det nå enn er som feiler meg. Det gikk egentlig bra med studiene, selv om jeg ofte lurer nå på hvordan jeg greide det!!! Det var tøft til tider, men jeg kunne styre ting selv. Og gikk kun tre dager i uken, 3-4 timer. Men man kan få lengre tid på oppgaver, eksamen osv. Jeg fikk også et ekstra år på meg på masteroppgaven. Så det gikk fint og var veldig kjekt å gjøre noe og ha noe å jobbe med. Jeg kom meg imidlertid aldri ut i jobb, da det ble for stress og forverret tilstanden under utprøvelse av jobb. Som student kunne jeg styre alt selv, det gikk ikke i en jobb. Ikke så mye som er obligatorisk i studiene heller. På uis er det også psykolog og sosionom man kan snakke med gratis om man trenger hjelp og råd. Man får også dekket ulike helseutgifter via noe som heter helsekassen tror jeg det var. Kjenner også ei med ME som også har studert der, og det gikk bra, hun fikk også forlenget tid. Så lykke til med avgjørelsene. :)

Kristian_79
Er av og til innom
Er av og til innom

Post by Kristian_79 »

Takk for svar :) Løpende vurdering, helt sant så må sannsynligheten for det pratiske arbeidslivet regnes ut. Men en utdannelse kan være en form for terapi det også om det ikke blir for mye med tanke på helse, situasjon osv.

Post Reply