Straks ett år på AAP, sjefen vil ha møte...

Dette underforumet tar opp temaene utdanning, omskolering, jobb og arbeidstrening. Her kan man utveksle erfaringer. For faglige tips og råd om hvilke muligheter og rettigheter man har for tilrettelegging når man er syk finner du under NAV-forumet.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
Kontoristen
Husvarm
Husvarm

Straks ett år på AAP, sjefen vil ha møte...

Post by Kontoristen »

Da kom telefonen jeg har fryktet, men også ventet på... Sjefen min ringte og ville avtale et møte for å snakke om min fremtid på arbeidsplassen...

Det er i og for seg greit, MEN, jeg er litt usikker på hva jeg har av rettigheter o.s.v. i f.h.t. dette her. Hun skulle ha med seg en fra kommunen - og jeg måtte gjerne ha med meg noen jeg og.

Og det er nettopp det jeg tror jeg vil... Vedkommende hun skal ha med seg har jeg tidligere snakket med på telefon, og tja, hva skal jeg si, hun er veldig lite forståelsesfull...

På et slikt møte kan jeg f.eks ringe Fagforbundet å høre om de vil være med meg?

Kan de si meg opp nå etter et år på AAP? Jeg jobber som sagt i kommunen, i en meget ugunstig jobb for meg med denne diagnosen. At jeg kan fortsette, uansett stillingstørrelse, er vel heller tvilsomt - de har prøvd en viss grad av tilrettelegging uten hell, men ikke omplassering.

Er det noen mulighet for at jeg kan beholde ansettelsen min i kommunen, selv om jeg blir enig med arb.giver om at jeg ikke kommer til å forsette på akkurat den arbeidsplassen? Jeg er sikker på at jeg etterhvert kan klare en annen type jobb.

Hjelp, vil ikke bli overkjørt :(

PS Er det noen steder jeg kan lese om mine rettigheter? Kjempet i mange år for å få fast stilling i kommunen, og vil ikke miste den, håper å kunne begynne å jobbe så smått innen ett års tid...
Last edited by Kontoristen on Sun Nov 24, 2013 19:45, edited 1 time in total.

Skaltilbake
Stamgjest
Stamgjest

Re: Straks ett år på AAP, sjefen vil ha møte...

Post by Skaltilbake »

Ja, du kan be om at en representant fra fagforbundet viss det er der du er organisert. Men når sjefen sier han skal ha med en fra arbeidstakerorg så er nok det for å representere deg. Det er vanlig.
Det skal stå i personalreglementet hvor lenge en eier stillingen etter sykemelding- max sykepenger. Det kan virke som at din stilling nå skal vurderes et år etter max. I kommunen er det vanlig at en ikke sier opp stillingen tvert, men en inkaller til et møte for å diskutere muligheter for om en kommer tilbake helt eller delvis. Ser en andre muligheter i kommunen vurderes ofte det også så sant en er kvalifisert.
Men som sagt det skal være definert i reglementet hvor lenge en eier stillingen etter max sykepenger.
M.E diagnose fra Haukeland jan.14.

Kontoristen
Husvarm
Husvarm

Post by Kontoristen »

Hun som skal være med tror jeg er med i skolelederforbundet, eneste grunnen til at hun skulle være med var at sjefen ikke kunne nok om dette. Sist jeg snakket med henne på telefon var hun 100 % på sjefens side, er bare så redd for å si noe galt, noe som jeg vil angre på som kan bli brukt mot meg - eller bli presset til noe.

Skaltilbake
Stamgjest
Stamgjest

Post by Skaltilbake »

Ok,jeg ville absolutt hatt med meg en representant fra mitt forbund. Den personen vil være med for å trygge dine rettigheter.

Husk at det alltid skal skrives et referat slik at det ikke skal være noen uklarheter om hva som har blitt sagt.

Skaltilbake
Stamgjest
Stamgjest

Post by Skaltilbake »

Kontoristen wrote:Hun som skal være med tror jeg er med i skolelederforbundet, eneste grunnen til at hun skulle være med var at sjefen ikke kunne nok om dette. Sist jeg snakket med henne på telefon var hun 100 % på sjefens side, er bare så redd for å si noe galt, noe som jeg vil angre på som kan bli brukt mot meg - eller bli presset til noe.
Syns det høres rart ut at ho skal ha med seg ei fra skolelederforbundet. Hadde dette vært en sak hvor din sjef var arbeidstaker hadde jeg skjønt det. Men i dette tilfelle er din sjef arbeidsgiver og skolelederforbundet er en arbeidstakerorganisasjon. Rolle forveksling vil jeg kalle det.

Det er heller vanlig at skoleledere/andre ledere i kommunen har med seg personalsjefen i kommunen som støtte i slike saker som dette.

Post Reply