Fra sykemelding til AAP - Hva gjør man med jobben?

Dette underforumet tar opp temaene utdanning, omskolering, jobb og arbeidstrening. Her kan man utveksle erfaringer. For faglige tips og råd om hvilke muligheter og rettigheter man har for tilrettelegging når man er syk finner du under NAV-forumet.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
Ensiferum
Stamgjest
Stamgjest

Fra sykemelding til AAP - Hva gjør man med jobben?

Post by Ensiferum »

Jeg ble sykemeldt fra jobben og gikk senere over til AAP. Jeg har ikke sagt opp jobben jeg var/er sykemeldt fra. Hva gjør man med jobben man er for syk til når man går på AAP? Legen sa jeg ikke skal levere sykemelding (sier seg selv egentlig) og at alt går via NAV. Fra NAV har jeg hørt mye forskjellig, fra å bare gi muntlig beskjed (høres rart ut), permisjon, si opp osv. Arbeidsgiver vil gjerne vite hva vi gjør med stillingen min, men begge parter er usikre pga blandede beskjeder fra NAV.

Jeg vil vente med å si opp ( Tviler på at jeg kan komme tilbake til min hektiske arb.plass) til jeg får ''grønt lys'' fra både nav og helsepersonell. Hva gjør jeg med jobben i mellomtiden?

Ronaldo
Husvarm
Husvarm

Re: Fra sykemelding til AAP - Hva gjør man med jobben?

Post by Ronaldo »

jeg ventet med å si opp jobben før jeg fikk bekreftelse av nav på at jeg får aap. de presset meg på jobben til å si opp etter sykmeldingsåret , men jeg nektet å skrive oppsigelse og ventet til jeg var sikker på at fikk aap

Post Reply