Hvor mye jobber dere og hvilke tilrettelegginger er gjort?

Dette underforumet tar opp temaene utdanning, omskolering, jobb og arbeidstrening. Her kan man utveksle erfaringer. For faglige tips og råd om hvilke muligheter og rettigheter man har for tilrettelegging når man er syk finner du under NAV-forumet.

Moderators: Stjernøye, Suebird

Post Reply
Maja!
Husvarm
Husvarm

Hvor mye jobber dere og hvilke tilrettelegginger er gjort?

Post by Maja! »

Hei hei!

Dere som står i arbeid, hvor mye arbeider dere og hvilken tilrettelegginger har dere hatt behov for i arbeidssammenheng?

Jeg holder på å teste ut hva som fungerer og ikke for meg selv, ser blant annet at jeg har litt bedre fungering hvis jeg kan begynne litt senere på jobb. Opplever også at det å være med å høre på foredrag f.eks er noe som påvirker utmattelsen i større grad enn det å selv ha møter med mine klienter.

Vi skal forsøke med 40% stilling fordelt på 5 timer 3 dager i uken. Jeg vet ikke hvordan resultatet vil bli, men jeg ønsker sterkt å kunne fortsette i jobben min og håper vi finner en balanse mellom jobb og privatliv.

hufsamor
Groddfast
Groddfast

Re: Hvor mye jobber dere og hvilke tilrettelegginger er gjort?

Post by hufsamor »

Hvis det var mulig i den jobben jeg har, er det slik jeg selv ville valgt å legge opp arbeidstiden. Begynne kl 12, max 5,5 timer pr dag. Har prøvd og det fungerer bra. Men det er vanskelig i praksis, så det er blitt en uke med to fulle dager, neste uke med en og en halv dag. Jeg har fått mer kontorarbeid og mindre kundebehandling.
Jeg jobbet mer frem til nylig, men måtte bite i det sure eple og gå ned ( enda mer) i stilling, til det jeg har nå.

Simira
Moderator

Re: Hvor mye jobber dere og hvilke tilrettelegginger er gjort?

Post by Simira »

Jeg jobber 40% fordelt på fire dager i uken (5+3+3+4). Jeg har forsåvidt faste tider, men har ganske stor mulighet til å flekse på tiden slik det passer formen. Oppgavene er også slik at jeg sitter en del, og kan velge litt hvor mye jeg må opp å gå.

Post Reply