Vonde føtter

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
Sofie84

Vonde føtter

Post by Sofie84 »

Noen ganger når jeg har ligget lenge, spesielt om natta, er det så vondt å gå, altså tråkke ned. Det er akkurat som om føttene har blitt "klumpete" under. Er dette vanlig? Er det noe å gjøre med det? Jeg har tenkt på å ligge på ryggen med beina oppetter veggen, men har bare ikke kommet så langt..

Monalisa
Fast plass
Fast plass

Re: Vonde føtter

Post by Monalisa »

Mye plager med føttene, spes kveld og natt.
Kjennes ut som det er kokende blod i årene, og det pitrer og brenner - og føttene er ofte hovne.. Tendens til dette i armer og hender også..
Er vel noe som følger med dette også... Legen min sa det er restless legs, og ikke noe å gjøre med. Så gidder ikke å ta det opp med leger mer, som mye andre plager. Får bare forståelse på SMS for alle plagene jeg har - men har ikke råd eller anledning til å ha kontakt der så veldig ofte.. Også blir en så vant til alle plagene etter hvert, så blir det bare en vane å leve med i hverdagen - og en lærer seg å leve med det på et vis...
Startet med utredning og behandling ved Strømmen Medisinske Senter, august 2012.
[url]http://strommenmedisinskesenter.no[/url]

Skaltilbake
Stamgjest
Stamgjest

Post by Skaltilbake »

Jeg er plaget med vonde føtter. Det kommer når jeg har stått og gått en del. Da våkner jeg om morgenen med veldig vonde føtter. Det kjennes ut som at føttene er hovne, men de er ikke det. Det svir og brenner og det er veldig vondt å gå. Spesielt hælene er vonde. Jeg har restless legs og dette er ikke det samme. Dette er mer smerter.
M.E diagnose fra Haukeland jan.14.

tertitta
Fast plass
Fast plass

Post by tertitta »

Jeg går rundt på klinkekuler i perioder, dette er ikke noe restlegs fenomen. Vært til nevrologiske og revmatolgisk utredning, men det var ingenting å finne der... Så da havna d i ME symptomlista
Med filterbriller og formstøpte ørepropper ser jeg livet gli forbi..

sytpeis
Bofast
Bofast

Post by sytpeis »

Et tips kan være å teste med sterk chili, gni dette inn der det er vondt, la det virke litt og skyll av. :)
Naturens vidundermedisin. (Bruk hansker og ikke gni deg i ansiktet)

Verd et forsøk iallefall :)
http://wWw.MalEtterNummer.No
I find out a lot about myself by sleeping. Dreams, they are who I am when I’m too tired to be me.

Sofie84

Post by Sofie84 »

Æææ, chili!!! Går det ikke inn i blodet når du gnir det under føttene? Har hørt det i hvert fall. Og jeg tåler ikke chili :P Det er ingen stor plage for meg da, bare irriterende. Det er på kvelden og når jeg er oppe om natta, sjelden ellers. Skal nevne det for akupunktøren i morra, men det er vel en MEgreie da.. :(

sytpeis
Bofast
Bofast

Post by sytpeis »

Hvis det noen gang blir irriterende så er det verd et forsøk, tørket chilipeper da (blir mindre gris)
Chilipepper inneholder Capsaicin som er kjent for å være effektiv imot både betennelse og nerve smerte :)
http://wWw.MalEtterNummer.No
I find out a lot about myself by sleeping. Dreams, they are who I am when I’m too tired to be me.

Skaltilbake
Stamgjest
Stamgjest

Post by Skaltilbake »

Jøss, chili!
Kanskje jeg skulle testet for føttene er et stort problem hos meg..
M.E diagnose fra Haukeland jan.14.

Post Reply