Trykk mot strupehodet?
Trykk mot strupehodet?
Er det noen som har eller har hatt det? Har fått det etter påske, i dag er det ganske ubehagelig. Går greit å svelge og puste, men det føles som om det konstant er et trykk der. Føler meg ikke sår eller hoven i halsen. Skjønner ikke hva det kan være.
Jeg har det også sånn, dvs. det var en periode hvor jeg kjente en "klump" hele tiden, men nå er det bare ubehagelig når dyna legger seg over halsen. Jeg har gjort ultralyd og det ble bekreftet en hevelse i Thyroideakjertelen, men ikke noe farlig og ikke noe som gir utslag på blodprøver. Men det er litt ubehagelig noen ganger, ja.
-
- Husvarm
hei, dette har jeg hatt masse av!
Og det va før jeg ble syk egentlig. Jeg har sittet på legevakten og komt med all slags ideer på hva dette kan være, og ingenting har blitt funnet. Kun økt blodgjennomstrømning i skjoldbruskkjertelen. Sett med ultralyd. Kjempeekkelt, men ikke farlig. Det gikk over av seg selv fo min del. Men haddde det av og på i mange uker.
Merker det kommer ofte igjen v den minste overanstrengelse, men forsvinner også fort igjen nå da jeg vet hva det er.
Og det va før jeg ble syk egentlig. Jeg har sittet på legevakten og komt med all slags ideer på hva dette kan være, og ingenting har blitt funnet. Kun økt blodgjennomstrømning i skjoldbruskkjertelen. Sett med ultralyd. Kjempeekkelt, men ikke farlig. Det gikk over av seg selv fo min del. Men haddde det av og på i mange uker.
Merker det kommer ofte igjen v den minste overanstrengelse, men forsvinner også fort igjen nå da jeg vet hva det er.
Hei!
Ja jeg plages ganske mye av dette presset på halsen.
Jeg tror jeg har nevnt det før et sted at det føles som jeg går med altfor trang høyhalsa genser. Temmelig ubehagelig, men har ikke giddet å nevne det for legen min, som uansett bare ser rart på meg hvis jeg kommer med noen symtomer.
Jeg har ingen gode råd, men vil følge med for å se om noen andre har det.
Ha en fin dag!
Hilsen Keri
Ja jeg plages ganske mye av dette presset på halsen.
Jeg tror jeg har nevnt det før et sted at det føles som jeg går med altfor trang høyhalsa genser. Temmelig ubehagelig, men har ikke giddet å nevne det for legen min, som uansett bare ser rart på meg hvis jeg kommer med noen symtomer.
Jeg har ingen gode råd, men vil følge med for å se om noen andre har det.
Ha en fin dag!
Hilsen Keri
Høres kjent ut, ja! Jeg har hatt betennelse i skjoldbruskkjertelen, og har alltid hatt struma (struma = forstørret skjoldbruskkjertel, uten at det nødvendigvis er noe galt). Få sjekket stoffskiftet ditt! (Enkel blodprøve).
Det som er mest plagsomt for meg er når jeg hviler, da ligger jeg på rygg med dyna opp til haka, og om den såvidt berører halsen får jeg om ikke akkurat kvelningsfornemmelser, så stort ubehag.
Og hvis jeg bruker for mye fysisk energi, er ute og spaserer f.eks, gjør det vondt på halsen. Ikke i halsen.
Det som er mest plagsomt for meg er når jeg hviler, da ligger jeg på rygg med dyna opp til haka, og om den såvidt berører halsen får jeg om ikke akkurat kvelningsfornemmelser, så stort ubehag.
Og hvis jeg bruker for mye fysisk energi, er ute og spaserer f.eks, gjør det vondt på halsen. Ikke i halsen.

* Milou *
-
- Husvarm