Trykk mot strupehodet?

Moderators: tomers, Simira

Millemor
Husvarm
Husvarm

Trykk mot strupehodet?

Post by Millemor »

Er det noen som har eller har hatt det? Har fått det etter påske, i dag er det ganske ubehagelig. Går greit å svelge og puste, men det føles som om det konstant er et trykk der. Føler meg ikke sår eller hoven i halsen. Skjønner ikke hva det kan være.

Begriper
Husvarm
Husvarm

Post by Begriper »

Jeg har det også sånn, dvs. det var en periode hvor jeg kjente en "klump" hele tiden, men nå er det bare ubehagelig når dyna legger seg over halsen. Jeg har gjort ultralyd og det ble bekreftet en hevelse i Thyroideakjertelen, men ikke noe farlig og ikke noe som gir utslag på blodprøver. Men det er litt ubehagelig noen ganger, ja.

rufsetufshesten
Husvarm
Husvarm

Post by rufsetufshesten »

Kan være struma. Det er noe man kan få som symptom på stoffskifte problemer. Det føles som trykk i halsen sier dem som har hatt det. Det kan legen i så fall sjekke ganske lett ved en undersøkelse. :)
Hilsen Rufsetufshesten :D

Katzy

Post by Katzy »

hei, dette har jeg hatt masse av!

Og det va før jeg ble syk egentlig. Jeg har sittet på legevakten og komt med all slags ideer på hva dette kan være, og ingenting har blitt funnet. Kun økt blodgjennomstrømning i skjoldbruskkjertelen. Sett med ultralyd. Kjempeekkelt, men ikke farlig. Det gikk over av seg selv fo min del. Men haddde det av og på i mange uker.

Merker det kommer ofte igjen v den minste overanstrengelse, men forsvinner også fort igjen nå da jeg vet hva det er.

keri
Ny bruker
Ny bruker

Post by keri »

Hei!

Ja jeg plages ganske mye av dette presset på halsen.
Jeg tror jeg har nevnt det før et sted at det føles som jeg går med altfor trang høyhalsa genser. Temmelig ubehagelig, men har ikke giddet å nevne det for legen min, som uansett bare ser rart på meg hvis jeg kommer med noen symtomer.

Jeg har ingen gode råd, men vil følge med for å se om noen andre har det.

Ha en fin dag!

Hilsen Keri

marimor
Administrator

Post by marimor »

Ja dette har jeg hatt mye av, uten at jeg vet hva det kommer av. Det er iallfall bedre nå. Tror det kommer og går ettersom jeg presser meg for mye, men kommer nok mer i pollensesongen.
Be yourself, everybody else is taken :snill:

Millemor
Husvarm
Husvarm

Post by Millemor »

Takk for svar!! "Godt" å vite at jeg ikke er alene og at det ikke er "farlig" :) Ble litt beroliget. Kjennes ut som man går med stram høyhalset genser eller som om man presser med en finger mot strupehodet. Skal nevne det for legen da jeg skal dit neste uke for sikkerhets skyld :)

Bodil
Rotfast
Rotfast

Post by Bodil »

Sånn har jeg vært i 40 år snart, og ikke dødd av det ennå. Men det er veldig ubehagelig å kjenne på. For meg er det aller verst om våren.
jeg har ikke Me, men Fm. :shock:
Jeg vet at bak e truende skyer,der skinner sola.

Milou
Administrator

Post by Milou »

Høres kjent ut, ja! Jeg har hatt betennelse i skjoldbruskkjertelen, og har alltid hatt struma (struma = forstørret skjoldbruskkjertel, uten at det nødvendigvis er noe galt). Få sjekket stoffskiftet ditt! (Enkel blodprøve).

Det som er mest plagsomt for meg er når jeg hviler, da ligger jeg på rygg med dyna opp til haka, og om den såvidt berører halsen får jeg om ikke akkurat kvelningsfornemmelser, så stort ubehag.

Og hvis jeg bruker for mye fysisk energi, er ute og spaserer f.eks, gjør det vondt på halsen. Ikke i halsen. :|
* Milou *

Millemor
Husvarm
Husvarm

Post by Millemor »

Stoffskiftet har blitt sjekket, og blodprøvene var normale. Jeg også kjenner det er ubehagelig å ha dyna mot halsen. Jeg må alltid ligge på siden, slik at dyna ikke kommer foran på halsen.

Emme
Blomstrer
Blomstrer

Post by Emme »

Jeg har det slik periosevis, når jeg er verre enn vanlig...føles som jeg er hoven og at jeg har trang genser på men ser helt normal ut.. :D
[url=http://emhsten.blogspot.com]Emme[/url]

rufsetufshesten
Husvarm
Husvarm

Post by rufsetufshesten »

Mener å huske at det er mulig å ha struma selv om verdiene på stoffskiftet er bra :)
Hilsen Rufsetufshesten :D

Post Reply