Brennende, sviende, tørre føtter...

Moderators: tomers, Simira

Post Reply
Lille P
På øverste hylle
På øverste hylle

Brennende, sviende, tørre føtter...

Post by Lille P »

Ja, det er kort beskrevet...

Føttene mine, spesielt på undersiden, blir så tørre, og varme, og føles som det "brenner" og svir, omtrent som når man har ligget og solt seg på magen alt for lenge, og labbene har blitt svidd på undersiden, på en måte...
Dette var litt vanskelig å forklare egentlig.

Har prøvd peppermyntespray, lavendelkremer og gel, i det siste også tea tree olje, men nå hjelper ingenting av dette lenger...
Fotbad med alt fra grønnsåpe og fot-salt til grønn te og urter (sistnevnte er mest effektivt) er også testet ut flere ganger, uten noe spesielt resultat ang denne brennende følelsen...

Jeg har prøvd mange vanlige fotkremer, andre hudkremer og andre ting og..
Fotkremer blir for fete, føles skikkelig klissete og ekkelt, og gjør at jeg blir mer tørr på føttene i lengden (sikkert pga talgkjærtlene tror de kan ta pause med alt det klisset på...)

Er det flere som har dette problemet? Og noen som har noen råd?
Holder på å bli sprø, dette går utover nattesøvnen, og det gjør vondt å stå på føttene, får skikkelig vondt under føttene, bare etter et minutt eller to tilsammen...
ME syk i 19 år..
Mitt motto: LEV mens du kan, om så bare for 5 minutter i gangen!! :D

[url=http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about3530.html]Tråden min[/url]
Noen som vil ha noen å snakke tull med, bare send PM :D

lykkefund
På øverste hylle
På øverste hylle

Post by lykkefund »

I natt har jeg det problemet. Jeg holder på å koke innvendig.
Spesielt beina. Skal smøre dem inn med muskel gele nå.
Man blir så sliten av at kroppen ikke vil bli med. Og jeg som vanligvis er så kald og frossen. Men det hender jeg brenner og noen ganger kjenner jeg de brennede nervebanene går igjennom kroppen. Heldigvis sjeldent.
jeg må gå mine trinn alene- og jeg skal klare det:-)

http://surekrokodiller.blogspot.com/
http://byskogenkafe.blogspot.com/ sybloggen min

Magda
Blomstrer
Blomstrer

Post by Magda »

Når føttene mine brenner tar jeg det som et positivt tegn!

Når jeg har lagt meg på kvelden og føttene (og leggene) begynner å brenne vet jeg at det er like før jeg sovner.

Jeg har heldigvis ikke brennende føtter på dagtid.
Får håp det bi likar i mårra!

Lilith
Rotfast
Rotfast

Post by Lilith »

Hei Lille P
Det svir ikke. Men hvis jeg bruker føttene mye (altså - mye for oss) får jeg veldig vondt i fotflatene. Som om de føles "knæsjet".

Jeg har alltid hatt veldig robust hud på hele kroppen. Og vært sånn barfot-dame. Men i det siste året har huden under bena blitt helt annerledes. Det er så tynn hud enkelte steder at det nesten ser ut som blodutredelser, og det sprekker, men ikke av hard hud. De sprekker like gjerne nesten midt på (ikke så mye altså). Jeg synes på en måte det minner om "dårlig blodsirkulasjonsben". Og om nettene klør fotflaten så jeg blir smårar.

Jeg har ikke smurt så mye. Litt med fotkrem, men føler også at det bare legger seg utenpå og blir klisset. Fotbad gjør det bare mer sårbart, føles det som.

Jeg har hatt en lang pause med vitaminer, og tenkte jeg skal begynne med det igjen. Og så prøver jeg meg på å "robuste-opp" bena igjen istedenfor å beskytte dem så mye med sokker og kremer. Så nå går jeg mye mer barbent for å se om det hjelper. Jeg har vært borti tanken på slike sko med nubber i som man reklamerte for som "akupunktursko". Ikke fordi jeg tror de er så effektive som akupunktur, men fordi jeg tenker at bena kanskje har godt av litt mer stimulering.

(ps - mistenker at for meg spiller alderen en rolle i akkurat denne hudforandringen. Kan jo ikke ha babyben så langt over 40 tenker jeg... :-) )
Jeg har lært mye av ME. Om endringer, lengsel og smerte.
Men mest av alt har jeg lært om lykke.
Min blogg: [url=http://englerisneen.com]Kattene mine lager engler i sneen[/url]

Monika
Bærer frukt
Bærer frukt

Post by Monika »

Har man mistanke om dårlig blodsirkulasjon så er produkter basert på Gingko Biloba helt fantastisk.
F.eks. Bio Biloba fra Pharma Nord. Fåes både på apotek og i helsekost, men er dyrt.
Er påført produktet at det er et godkjent naturlegemiddel av Statens legemiddelverk og det er jo bra, men med en slik påførelse blir momsen 25% som for legemidler og ikke 14% som for kosttilskudd.
Helt sykt. :syk:

Min mor er veldig plaget med at hælene hennes verker og hun har prøvd en krem for dette som inneholder Aloe Vera.
Husker ikke hva den het, men den hjelper sier hun. Er heller ikke klissete i bruk.
Monika

Lilith
Rotfast
Rotfast

Post by Lilith »

Takk Monica :-)
Jeg har lært mye av ME. Om endringer, lengsel og smerte.
Men mest av alt har jeg lært om lykke.
Min blogg: [url=http://englerisneen.com]Kattene mine lager engler i sneen[/url]

Pompel og Pilt
Husvarm
Husvarm

Post by Pompel og Pilt »

Problem med sirkulasjon i føtene bør takast opp med legen omgåande. Dårleg sirkulasjon, dårlege kapilærer eller noke med nervane bør undersøkast. Det kan hende ein bør vera varsam med sår og derav ikkje bør gå barbeint. greit å sjekke opp.

God balsam:
alessandro pedix

Post Reply